Kemenangan terbesar Mujahidin Patani

Pada 19hb januari 2011 jam19.30 sepasukan pejuang Mujahidin Patani telah melakukan serangan berani keatas sebuah kem penempatan TenteraThai, pasukan petugas Naratiwat 38 di Merbol Barat, daerah TanjungMas(Rangae).Serangan yang di lakukan melalui pintu hadapan ,iaitu satu-satunya pintu masuk.

Serangan ini telah berjaya membunuh 10 tentera musuh dan lebih dari 10 orang cedera parah.Yang terbunuh termasuk lah dua pegawai bertaulaih berpangkat Kaptan dan empat lain-lain pangkat.Pejuang juga Berjaya merampas labih dari 50 puluh senjata ringan dan dua senjata berat yang di guna diatas kereta perisai HUMVEE 15 .Tentera musuh yang masih selamat telah sempat melarikan diri dan meninggalkan senjata-senjata mereka.

Susulan dari serangan malam tadi pihak Mujahidin juga telah melakukan beberapa serangan-serangan dan letupan bom terhadap musuh di tempat-tempat lain.Tindakan ini telah mengorbankan beberapa orang lagi tentera penjajah.

Serangan ini membuktikan bahawa para Mujahidin masih bertenaga dan bersedia untuk meneruskan perjuangan suci ini jika pihak penjajah masih berdegil dan bertapak di bumi Patani.

Dengan kemenangan terbaharu ini pihak pejuang memberi isyarat bahawa kami bersedia dengan apa sahaja jenis permainan yang di kehendaki oleh pihak musuh.

Lagi berita kejayaan………

Tahniah pejuang-pejuang unit katong Jaha.

 Pada jam 19.30 25hb januari 2011 sepasukan perisek tentera Thai yang berpakaian pereman telah di di serang hendap oleh pejuang-pejuang yang bertugas berhampiran kampong Padang ru mukim katong,Jaha.Musuh yang berkenderaan telah di bantai dengan bom seberat 25 kg buatan sendiri.

Musuh mengalami korban yang besar.Sembilan angguta tebunuh dan 3 lagi cedera parah.

Pihak pejuang yang telah memerhati selama beberapa hari, tindak tanduk perisik yang menyamar sebagai pemburu babi hutan Berjaya melaksanakan operasi tersebut.

Syabas dan tahniah dari rakyat Patani terhadap kejayaan besar ini.Disamping itu kejadian pertempuran juga berlaku di kawasan lain yang membawa kejayaan kepada Mujahidin.

24 Responses to Kemenangan terbesar Mujahidin Patani

  1. sa isma says:

    Allahuakhbar walillahilham..
    semoga kemerdikaan akan tercapai dlm masa tidak lama lama lagi. bersyukur pd ilahi krn membery kekuatan kpd anak2 bangsa patani dgn teguhnya smangat terus berperang melawan kafir siam, sesunguhnya pengurbanan mu tak akan dipersiakan ilahi. yakinlah bahwa janji Allah tak pernah berubah. pertulongan akan diberi kpd sesiapa yg menempoh jalanya.
    Allahuakhbar..allahuakhbar..allahuakhbar..

  2. Sarjan Norman Bin Ishak says:

    SALUTE!!!!

    CEPAT! CERGAS! BERHASIL!

    TABEK HORMAT : ANAK ANAK MUDA PATANI YANG TERBUKTI KEBERANIAN DAN KEJATIAN NYA.

  3. Bangga says:

    Tahniah…
    Semuga banyak lagi selepas ini
    Kejutan demi kejutan

  4. yangbertanya says:

    Kenapa pihak pejuang Patani tidak mengisytiharkan siapa mereka dari kumpulan mana?, atau pun Patanikini adalah jurucakap mereka?
    Saya selalu mengikuti perkembangan di Patani dan perkembangan di tempat-tempat lain, di Patani sahaja yang belum jelas sejelas-jelasnya.
    Mereka dari kumpulan mana: PULO, BRN, BIPP atau BERSATU, atau semua mereka sudah dibawah bersatu, sebab ada laporan yang mengatakan seorang wakil rakyat yang mewakili kerajaan Thai telah berjumpa dengan BERSATU untuk mencari penyelesaian di Patani.
    Boleh sesiapa tolong jelaskan!

  5. imran says:

    Apa ada pada nama.
    Nanti mudahlah Siam nak tangkap seterika ada belakang……

  6. yangbertanya says:

    Ya, betul juga Imran ya
    Mungkin ini satu tektik perjuangan Patani ala moden ini yang boleh dapat mengekalkan tindakan dan pergerakan mereka dengan tidak menunjulkan diri.
    Cuma masalah orang luar dari Patani tidak mendapat maklumat pasti….. Teruskan apa sahaja… asalkan dapat kita lihat Patani Merdeka nanti.

  7. Abupatani says:

    Terima kasih diatas pertanyaan yang bagus.Untuk makluman saudara berdasarkan pengalaman perjuangan partai-partai politik Patani hampir kesemuanya pernah berpecah dan bercakaran dalaman.Puncanya,hanya kerana fitnah-fitnah yang datang dari musuh yang musuh yang kita menganggap pembantu dan kawan. Bukan Penjajah Thai sahaja yang tidak senang dengan kebangkitan Patani bahkan ada kuasa lain juga ynag lebih bimbangkan kebangkitan ini.Sebab itu merekalah yang berusaha kuat untuk menjadi sponsor perdamaiain diantara pejuang dan penjajah Thai.Bahkan pejuang-pejuang sering diancam dengan tangkapan ISA kalau mau terima rancangan damai yang memaksa pejuang-pejuang berhenti perang dan terus tunduk dibawah penjajah Thai.
    Hasil minyak dan gas Patani sudah enam tahun di faraidkan sebanyak us1 billion/per negara setiap tahun.Walaupun pejuang tidak mengishtiharkan diri sudah ramai yang meng klaim bahawa pejuang-pejuang dari puak merekalah yang berada di barisan depan yang sering melakukan operasi.Peluang ini mereka guna untuk menjadi jurucakap perjuangan Patani tujuan untuk berunding dengan penjajah Thai dan alat damai Malaysia.
    Keadaan ini akan kekal sehingga sampai fasa yang seterusnya.Insyaallah.

  8. yangbertanya says:

    Saya dah terbaca dalam Pataninews bahawa Pulo dan Brn-c tidak berada dalam BERSATU http://www.pataninews.net/ReadEnglish.asp?ID=594,
    Jadi siapa yang ada dalam BERSATU?
    Itu tak penting kok, yang penting Patani mesti Merdeka! Merdeka!

  9. dfhgsdf says:

    terus RKK TERUS REVOLUSI KALIAN….
    KALIAN HARAPAN UMMAH PATANI DAN UMMAH SEJAGAT…
    KERANA KALIAN BAGUN PERANG JIHAD REVOLUSI
    MAJU REVOLUSI RAKYAT PATANI

  10. HariHariBohong says:

    yg buat tembak-tembak org lain, yg dok tulis kat sini tak tau cara detail sbb dia ni pun tulis rujuk media (surat khabar) saja.
    Sekarang org yg buat kerja tu sedang jerit adoi adoi sbb sedang kena jentik telor dlm lokap yg tulis kat sini tak lapor, dia tak tau sebab media tak lapor..
    Tak lama yg dlm lokap tu telor pecah keluar isi kuning pun org kat sini masih tak tau sbb org kat sini hanya pandai duduk depan komputer menghasut dan batu api saja, patut yg ini kena bawa pegi jentik telor..oh..lupa pula, yang ini mana ada telor?

    • gani kelantan says:

      huuuuuuuuuuu bodoh lagi ore taning kita.bulih jadi demo tu pecah ybkuning.knl diri kllinl org.baru bolih mnfaat.mari gocoh 2.bodo gining punah habis manusia.

  11. unknown says:

    Bismillahirohmanirrahim. kepada para pejuang Islam, bergeraklah kalian dan carilah pembantu di jalan Allah Semoga Allah memenangkan deen ini walaupun dibenci orang kafir dan munafik. Ayuh, bergerak!

  12. wan says:

    Kejadian di TakBai memang tragis,hanya 50 meter sahaja dari Malaysia,tapi rakyat Malaysia tidak menghayati perjuangan dan penderitaan rakyat Patani,bukankah kita satu agama dan satu rumpun iaitu melayu,tak terfikirkah…

  13. AntiSiam says:

    Allahuakhbar! Allahuakhbar! Allahuakhbar ! Kami umat Islam dari Malaysia dan seluruh dunia akan terus berdoa semoga saudara kami di Patani akan berjaya membunuh kafir siam dan membebaskan bumi Islam Patani.
    Allahuakhbar! Allahuakhbar! Allahuakhbar !

  14. panji hitam kelate says:

    teruskan berusaha….kami dari jauh sedang memerhatikan anda semua..tunggulah suatu masa nanti kita semua akan bergabung dengan bantuan Allah. Teguhkan iman, mantapkan diri…..InsyaAllah

  15. gani kelantan says:

    pulo ke brn ke bnpp ke mujahidin ke kite org patani kn x payah gaduh la.bodoh tu.semua nk merdeka mari bersama cari jalan keluar.harihari bohong pernah kena jetik telur dh ko.semua manusia ada manfaat pandai2 guna manafaat la.kalu hariharibohong org berani.ku rasa mung pn duduk sini jgk……. bodoh bodoh

  16. RIMEUNG PUTEH says:

    يآأَيُّهاَ الَّذِيْنَ آمَنُوا إِذاَ لَقِيْتُمُ الَّذِيْنَ كَفَرُوا زَحْفاً فَلاَ تُوَلُّوْهُمُ اْلأَدْباَرَ. وَمَنْ يٌوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلاَّ مُتَحَرِّفاً لِقِتاَلٍ أَوْ مُتَحَيِّزاً إِلَى فِئَةٍ فَقَدْ بآءَ بِغَضَبٍ مِّنَ اللهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيْرُ

    “Hai orang-orang yang beriman, apabila kamu bertemu dengan orang-orang kafir yang sedang menyerangmu, maka janganlah kamu membelakangi mereka (mundur). Barangsiapa yang membelakangi mereka (mundur) di waktu itu, kecuali berbelok untuk (siasat) perang atau hendak menggabungkan diri dengan pasukan yang lain, maka sesungguhnya orang itu kembali dengan membawa kemurkaan dari Allah dan tempatnya ialah neraka jahannam. Dan amat buruklah tempat kembalinya.” (Al-Anfal: 15-16)..

    Ya ALLAH, TUHAN kami, Segala Kepujian dan Kebesaran Hanya milikMU,
    Ya ALLAH, Yang Maha BERKUASA atas segalanya,
    Yang Maha BESAR dan Maha TINGGI,

    Kami memohon dari KEBESARANMU dan KEKUATANMU, Ya ALLAH,
    Berilah Kemenangan kepada Para Pejuang Islam yang ikhlas di jalanMU, Amiin,
    Ya ALLAH, Semoga ENGKAU Senantiasa di sisi mereka, Amiin,
    Ya ALLAH, Semoga ENGKAU Senantiasa bersama mereka, Amiin,

    Ya ALLAH, ENGKAU Berilah Kemenangan kepada mereka, Amiin,
    Ya ALLAH, ENGKAU Berilah Kekuatan kepada mereka, Amiin,

    Ya ALLAH, Semoga ENGKAU Senantiasa Membela, Memelihara dan Melindungi mereka, Amiin,
    Ya ALLAH, TUHAN kami, Satukan hati, pemikiran dan pandangan mereka, Amiin,
    Ya ALLAH, ENGKAU Fokuskan Matlamat Perjuangan mereka, Amiin,
    Ya ALLAH, ENGKAU Gabungkan Kekuatan dan Hujah-Hujah mereka, Amiin,

    Ya ALLAH, ENGKAU Tetapkan Hati dan Pendirian mereka, Amiin,
    Ya ALLAH, ENGKAU Kuasai musuh-musuh mereka, Amiin,
    Ya ALLAH, ENGKAU Kuasai musuh-musuh mereka, Amiin,

    Ya ALLAH, TUHAN kami, ENGKAU Kuasai musuh-musuh Islam, Amiin,
    Ya ALLAH, ENGKAU Lemahkan dan ENGKAU Kalahkan musuh-musuh Islam, Amiin,
    Ya ALLAH, ENGKAU Pecah-Belahkan kesatuan musuh-musuh Islam, Amiin,

    Ya ALLAH, ENGKAU Lunturkan semangat dan moral musuh-musuh Islam, Amiin,
    Ya ALLAH, ENGKAU Lemahkan kekuasaan dan cengkaman musuh-musuh Islam, Amiin,
    Ya ALLAH, ENGKAU Lemahkan kekuatan tentara musuh-musuh Islam, Amiin,
    Ya ALLAH, ENGKAU Lemahkan ekonomi musuh-musuh Islam, Amiin,
    Ya ALLAH, ENGKAU Campakkan Ketakutan yang amat sangat dalam hati musuh-musuh Islam, AMIN YA RABBAL’ALAMIN……..

    TERUSLAH BERJUANG SAUDARAKU,,,ALLAH BERSAMA KITA JAGAN TAKUT MATI,HANYA KEPADANYALAH TEMPAT KITA KEMBALI….
    TAKBIR..الله أكبر…TAKBIR..الله أكبر..TAKBIR..الله أكبر.MERDEKA PATANI.TEURIMONG GEUNASEH..ASSALAMU’ALAIKUM..WR WB..

  17. pak padil says:

    Alhamdullilah–insyallah allah akan beri kemenangan kalau kita beriman.

  18. darah paattani.... says:

    terima kasih atas semangat mujahid saudara seagamaku,,,semoga allah membuka lg hati penduduk patani menentang penjaajahan siam kafir keatas orang muslim thai,

  19. Datok SriPatani says:

    Patani tetap Merrrrdddddeeeeekkkkkkaaaaaa.

  20. tok ayah sim says:

    Boleh tak sesiapa ceritakan, apakah dosa dan kesilapan yang dilakukan oleh orang-orang Melayu Islam patani sehingga mereka masih menerima musibah dari Allah sehingga sekarang. Maaf jika terasa bukan niat hamba untuk menyakiti tapi untuk melengkapkan perjuangan.

  21. ALLAH HU AKBAR
    hidup patani darussalam

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: