سلامت هاري راي عيد الفطر

                

          Selamat hari raya idul fithri 

                                 

          Kullu am wa antum bikhair

Kami keluarga patanikini memohon ampun dan maaf diatas terkasar bahasa dan sindiran-sindiran kapada seluruh pelayar-pelayar blog ini dan semua pejuang-pejuang yang berada di barisan hadapan dan dimana sahaja.

Dihari yang mulia ini patanikini ingin merayu dan mengajak seluruh ummah dan pejuang-pejuang marilah sama-sama meneruskan jihad untuk menegakkan islam di bumi patani dan menghalau penganas Thai dari bumi bertuah ini.

Kapada mujahidin dibarisan hadapan kita doakan supaya sentiasa istiqamah. Insyaallah kami sentiasa memohon dari allah memudahkan segala halangan-halangan yang bakal ditempuhi.

Dan kapada pemimpin-peminpin dan mereka-mereka yang berada diluar sentiasa lah berusaha mencari penyatuan untuk memperkuatkan lagi saf dan mengusahakan segala jenis bantuan untuk mereka di barisan hadapan.

Insaflah kita bahawa bangsa dan tanahair masih dijajah dan memerlukan segala pengorbanan terutama dari pemimpin-peminpin.Hanya allah swt yang boleh membantu kita.

Bukan OIC,PBB,HDC atau kuasa-kuasa lain !!!!!

Yakin lah perjuangan milik kita jika kita terus bersabar tak jemu dengan peperangan yang panjang.Kita sudah melalui tempuh yang panjang dan tidak salah kalau kita terus menanti dengan penuh istiqamah.Jangan cuba cari jalan pintas.

 

 

 

 

15 Responses to سلامت هاري راي عيد الفطر

  1. kuwea says:

    wa amtum bee kully khair, sama2 bermaafan2. semuga usha kamu itu di ganjaree allah dn mendapat kejayaan demi islam dn ibu pertiwi kita.selamat medeka

  2. iman says:

    Kepada Patani kini yang bertanggong jawab saya seorang petanai yang suka kepada Besatu , suka kepada jumaah dan kasih kepada sama bangsa Melayu. pada yang lepas artikel yang tertulis olih penulis katanya BERSATU di buat olih Malaisia dan paksa olihnya adakah salah di paksa untuk berbuat baik Allah paksa kita untuk berbuat baik dan lagi ada satu ketika katanya MPRMP telah ber kubur siapah yang mengata ini ? merika ini ialah seorang cari luban……. taubat lah kepada Allah . satu tulisan dari selamat Raya itu sangat bagus tetapi kenapakah kata dan kata dan minta maaf. saya berharap cubalah cahari jalan yang di rida i Allah kalu mu betul-betul Orang melayu ber Agama Islam.

  3. kuwea says:

    nmpak nya saudara Iman mau memecah belah banyak drpd brsatu yg di sebut di awal tulisan nya dgn menibul perasaan hiran kpd kata minta maaf yg tergandong dlm kata tahniah hari raya.dn juga hal brsatu itu pun sy nk menanya: adakah saudara Iman tahu banyak tentang “brsatu” ?di tumboh krana pa?adakah iai hanya nama saja yg bersatu tpi hakikat nya sebaliknya?atau iai hanya nama yg tiada susunan yg rapi di bagi2 medan di tanah air dn dll? dan?????? apabila jumpa jawapan maka bulih menghukum !!! saya bukan untuk keseblah patanikini krn kata nya tpi krn kasih kpd fatoni maka sy kasih kpd patanikini ini . maka singkir lah segala benda yg menghancur barisan anak2 fatoni..ushalah menyatu bukan memecahnya .hal minta maaf itu adalah perkara baik!! lebih2 lagi di hari raya ini .nafsu karut jika di hedepan maka salah maka jadi dia pengikut jalan allah.kesalahan yg kecel tidak bulih di besar2kan.maaf jika terkasar.wassalamualaikum

  4. kuwea says:

    nmpak nya saudara Iman mau memecah belah lebih banyak drpd brsatu yg di sebut di awal tulisan nya dgn menibul perasaan hiran kpd kata minta maaf yg tergandong dlm kata tahniah hari raya.dn juga hal brsatu itu pun sy nk menanya: adakah saudara Iman tahu banyak tentang “brsatu” ?di tumboh krana pa?adakah iai hanya nama saja yg bersatu tpi hakikat nya sebaliknya?atau iai hanya nama yg tiada susunan yg rapi di bagi2 medan di tanah air dn dll? dan?????? apabila jumpa jawapan maka bulih menghukum !!!dn allah iailah yg menjadi makhlok semuanya iai tahu semua yg baik untuk manusia dn yg buruk keatas manusia adapun manusia dia bukan yg menjadi dn dia tk tahu haya dengan peruntaraan maka dri sini kita bulih faham kata paksaan allah tk bulih di ukur dgn paksaan manusia!!!! dn di sana biberapa perkara yg zahir nyabaik tpi hakikat nya sebaliknya maka hati22 lah !!!saya bukan untuk keseblah patanikini krn kata nya tpi krn kasih kpd fatoni maka sy kasih kpd patanikini ini . maka singkir lah segala benda yg menghancur barisan anak2 fatoni..ushalah menyatu bukan memecahnya .hal minta maaf itu adalah perkara baik!! lebih2 lagi di hari raya ini .nafsu karut jika di hedepan maka salah maka jadi dia pengikut jalan allah.kesalahan yg kecel tidak bulih di besar2kan.maaf jika terkasar.wassalamualaikum

  5. iman says:

    Kuwae says dan pula iman kata apabila disebut nama BERSATU adalah tidak dua masaalah rapi tidak rapi terhenti di atas diri kita sendiri. Rosulullah surah Omat nya ber ikhlas dan ber-amanah kepada perbuatan dan kepada keputusaan tidak kecuali kepada yang menentang dan tidak. saya memohun kepada semua Orang Melayu Petani yang ber agama Islam cuba gunalah WEB. untuk kebajikan menentanglah penjajah jangan menentang yagn sama kena jajah.

  6. Salam,

    Semua orang Islam Patani beriman kpd Allah, tapi Allah memerintahkan kita sebagai ummatnya berikhtiar mencari jalan bagi menjayakan diri, keluarga, bangsa dan negara
    secara bijak sana.

    Bukan bererti kita tidak boleh berkomunikasi dengan manusia dan organisasi lain didunia ini, bahkan seperti OIC,PBB dan HDC kerana badan2 ini adalah badan yang banyak berperanan dalam soal kemanusiaan, jangan sampai orng melihat kita marah kenyamok membakar kelambu, janggal nampaknya.

    Biar apa pun yang kita tidak bersetuju namun hakikatnya badan berkenaan ada kebaikannya juga kpd kita sekiranya kita masing2 mengulahnya.

    Jangan terikut2 perangai dewan kedai kopi, main hantam semacam tapi jahil menilai peradaban dunia, siapa kita dan apakah peranan kita sebenar dalam kontek midia masa, setakat ini sudah nampak bahawa pendirian yang dinobatkan ialah terlalu lokal dan peribadi.

    Jangan sekali2 menolak sesuatu yang belum maktamad oleh rakyat dan perjuangan, kalau sekiranya kita mahu sebuah negara bangsa yang merdeka, berdaulat, aman, makmur, adil dan diredhai Allah, kita tidak boleh berkeseorangan kita perlu kawan dan pertubuhan yang menjadi pertubuhan bangsa2 dudunia seperti PBB dan OIC kerana kita adalah sebahgian umat Islam tapi HDC adalah satu badan yang berdiri dan duduk sama dengan badan2 masa intarabangsa lainnya.

    Saya fikir janganlah kita tidak suka makan nangka kerana kita ada penyakit, namun orang lain menjadi makan yang lazak dab berkhasiat.

    Selamat berkaria nanti anda akan dihormati kawan dan lawan.

    Melayu Islam Berpelembagaan.

  7. imbalo says:

    salam dari Batam indonesia
    sila kunjungi blog kami di http://hangtuahbatam.blogspot.com/

  8. dil okullari says:

    These are not surprising my anymore, but thanks..

  9. عبد ربه says:

    Maaf diterima ,

    Saya syor pada PATANIKINI wujudkan ruangan chatroom , baru update ckit, bolehlah kita bermuzakarah secara live…. أليس كذلك

    كل عام وأنتم بخير

  10. imbalo says:

    Boleh tak saya dapaat maklumat tentang Dr ismail Lufti?

  11. iman says:

    jawab kepada imbalo Dr. Ismail adalah seorang lelaki yang lahir di Petani bapanya seorang Petani dan Amak pun dimikian juga. nampaknya peribadi sangat Rakyat Petani lebih lagi penting pada ia. pakat ber Do-a muga-muga Dr. lagi kuatkan Iman.

    Iman

  12. iman says:

    pada bulan yang lalu khbar saya bahawa seorang anak -cucu Raja Petani telah istihar didalam Television svedia ada betul ? namanya Teku Ismail. kalau lah betul belaku cuba saudara buat hisaban benar atau tidak cu-cu raja Petani.

  13. ADENAN MATSAE says:

    kalau cucu cicit raja patani… tak tahu lah masih ada ke tidak…. sedara mara tu rasanya ada…. tapi yang pastinya ni PIUT kepada pembesar raja yang duduk bawah dagu raja patani ni masih ada… ambolatu… hehe

  14. imbalo says:

    Salam

    Beberapa waktu lalu kami ada berkunjung ke masjid krisik, disitu ada seorang tua, umur sekitar 60 s/d 70 tahun, mengaku adalah keturuan raja patani yang ke 14 http://hangtuahbatam.blogspot.com/2008/10/masjid-krue-se-di-thailand-selatan.html

    yang ada di dlam photo tu,

  15. Chu! says:

    kita tak sah dok gadoh ka raja …hal jihad lawan musoh Allah (mushriqin siam) bukae tertentu kpd.raja dan anak cucu dia ..siapa saja orae islam dia adalah hak bagi seseorae itu dan sir(saham) habuan dalae memiliki syurga Allah >Allah tak kenal anak cucu raja atau anak cucu hamba raja ,malahan Allah akan memebeli orang yang berjihad di jalan nya sahaja.
    kala anak cucu raja Jambu gak malah ka nanti…100 tahun lagi dia tak berjihad…betul??? saya bukan nak tudoh tapi Alhaq hua Alhaq…….
    baik lah selamat hari raya Qurban maaf zahir dan batin

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: