Patani Merayu kapada Bangsa Sendiri.

22 ogos 2007

Alhamdulillah setelah bermacam-macam usaha dibuat oleh penjajah Thai untuk melemah kan kebangkitan rakyat Patani maha suci allah lebih berkuasa. Setelah orang-orang kampung ditangkap dan dibasuh otak di kem-kem tertentu dengan kerjasama pengkhianat-pengkhianat bangsa dan ugama, mereka juga berusaha dengan berbagai cara-cara lain. Yang jelasnya mereka tidak bersendirian sekarang. Mereka ada pengkhianat-pengkhianat saperti Nik dir waba, Dr Ismail Lotfi dan penggiat-penggiat wahbi nya, Dr kamil hj Yusof, Pengerusi Jawatankuasa Dana Hidup Baru, Dr wan kadir Patani. Itu antara tenaga dari dalam negeri yang bekerja keras untuk menghancurkan perjuangan jihad rakyat Fatoni Darul Salam. Mereka-mereka ini antara sekutu-sekutu syaitan yang berpayung secara terang-terang di bawah naungan pemerintah Buddha Thai. Dr Ismail Lotfi ketua Wahbi Patani agak licik.

Dia hanya melepaskan penyokong-penyokong yang bodoh ka Malaysia untuk berjumpa dengan tokoh-tokoh Fatoni disana dan memujuk mereka menerima rancangan Thai-Malaysia yang sedang hangat di perkatakan ini !!!.(Kerja orang-orang wahbi ini serupa dengan pengasas mereka iaitu Muhammad Abdul Wahab. Mereka lah yang bekerjasama dengan penjajah Inggeris menjatuhkan kerajaan othmaniah dan meruntuh kan benteng Islam Mekah dan Madinah dan menyerah kan nya ka tangan bapa-bapa mereka Amerika-Israel melalui kuncu-kuncu nya bani Saud).Mereka-mereka ini menuduh pejuang-pejuang membunuh orang-orang tidak berdosa(Tentera Penjajah Thai?). Mereka menghasut para guru-guru ugama dan rakyat supaya membenci pejuang-pejuang.

Apakah mereka sudah lupa apa yang di laku kan oleh Siam di KRISIK DAN TAKBAI? Siapa yang akan membela darah-darah orang Patani yang di bunuh tanpa senjata itu?

Mereka juga ada orang luar  si laknatullah  Sheikhul Islam Mesir, Tantawi yang telah mengeluarkan fatwa boleh dibunuh pejuang-pejuang Islam yang menentang tentera-tentera penjajah Thai!!! Kesemua mereka ini adalah antara-pengkhianat-pengkhianat yang telah di temui oleh pihak Task Force 2010 yang tertubuh hasil daripada perjanjian kerajaan Malaysia dengan penjajah Thai. Matlamat nya untuk menghentikan kebangkitan rakyat yang sedang bergelora sekarang.Kebangkitan rakyat yang sudah bermula sejak dari perjanjian Anglo-Bangkok 1909 !!

Mereka-mereka ini sudah termakan dengan helah Siam(yang di lahirkan dengan kepakaran menipu) yang pintar itu. Mereka meng klaim kan bahawa mereka sudah dapat menunduk kan orang-orang Thai dalam perundingan dan berjaya untuk tolong orang-orang fatoni.

Sebenarnya anak-anak muda yang baru belajar politik pun ketawa dengan alasan bahawa mereka nak tolong fatoni.Kenapa bersungguh-sungguh sangat sekarang(setelah minyak ditemui dilaut Patani)? Sedang kan orang-orang Patani telah merayu sejak dari zaman Tengku Mahmud Muhyiddin lagi tapi penjajah Inggeris dan pemerintah berikutnya tidak ambil peduli.Apa kah sikap kerajaan Malaysia terhadap hampir setengah juta orang-orang patani yang berada di Malaysia. Kenapa sekarang baru nak tolong Fatoni?

Kalau bangsa Arab yang bangang tu boleh menganggap perjuangan Palestin adalah perjuangan Arab kenapa negara-negara melayu serantau tidak boleh berbuat demikian.

Sekurang-kurang nya tidak menghalau orang-orang Patani saperti kambing liar.(Kenapa orang-orang Patani tidak dipanggil dengan nama Patani? Kenapa harus di panggil mereka dengan orang Selatan Thai? Atau orang Thai? Kami bukan orang Thai kami orang Patani. Orang Thai berugama Buddha!! Kami berugama Islam! Jangan menghina bangsa sendiri. Betul kami belum maju saperti Malaysia tapi sekurang-kurangnya kami tak rela Negara kami di jajah oleh bangsa lain.)

Adakah kerana  nak jaga perpaduan Asean yang juga bimbang bahawa kebangkitan ini akan meng akibatkan terbentuk sebuah kerajaan Islam di rantau ini? Kebimbangan ini adalah kebimbangan yang sama berlaku keatas  Palestin. Di Palestin mereka bimbang kan Hamas.Di Patani juga mereka bimbangkan Hamas Patani juga?

Mereka menggunakan  hampir taktik yang sama untuk mengganyangkan kebangkitan Islam di Palestin dan di Patani. Kalau di Patani mereka mematikan api letrik lebih dua minggu untuk menghukum orang-orang kampong (di Lampaya) di Palestin juga mereka telah mula mematikan  bekalan letrik di Gaza.

Kalau zaman penjajahan Inggeris di Tanah Melayu dahulu mereka menangkap dan memenjarakan pejuang-pejuang kemerdekaan demi untuk memboleh kan anak-anak didikan mereka mengambil tempat memujuk hati rakyat. Nampaknya di Patani pun mereka akan mengulangi strateji tersebut. Mereka telah pun melepaskan khabar-khabar angin untuk menangkap orang-orang tertentu yang berada di Malaysia atau menghalau mereka yang tidak menyokong(bukan menentang) perdamaian dengan penjajah Thai. Ini untuk memudahkan mereka mendidik dan memberi peluang kapada orang-orang pilihan mereka menerajui Patani nanti. 

Percaya lah mereka tidak hanya berdepan dengan empat atau lima orang sahaja tapi mereka akan berdepan dengan satu kekuatan yang maha dahsyat yang datang dari allah swt. Kekuatan yang mereka tidak pernah duga dan sangka sama sekali. Kebangkitan ini sudah tidak dapat di bendung lagi. Ianya perancangan ilahi. Bermula dari pembunuhan beramai-ramai di krisik dan massacre di  TAKBAI kebangkitan ini akan berakhir dengan ter asas nya kerajaan yang adil kapada semua ugama dan bangsa dan tidak akan menyusahkan jiran-jiran yang ada. Kebangkitan ini hanya mendapat bantuan eklusif dari langit!! 

Kenapakah harus di paksa orang-orang Patani supaya menerima perkara-perkara yang tidak di bincang dengan mereka?.Kenapa harus dibuat ala Mahathir di Langkawi. Paksa orang-orang Patani menandatangani sesuatu yang tidak di persetujui mereka!!. Orang-orang Patani ni bukan lah susah sangat untuk diajak berunding. Tapi ianya hendaklah dilakukan di meja bundar secara menyeluruh. Bukan nya dengan menemui dan memaksa seorang demi seorang untuk menerima keputusan yang telah di buat.

Adakah Malaysia dan Thailand mahu penyelesaian yang hakiki dan jangka panjang atau penyelesaian sementara yang akan meng akibat kan perpecahan rakyat Patani. Penyelesaian yang sementara Ini akan menggoncang kedudukan ASEAN sendiri. Jangan di harap mereka dapat meratah kekayaan Patani dengan mudah kalau ianya tidak di restui oleh rakyat Patani.Sekali lagi kami merayu kapada mereka-mereka yang ingin menyelesaikan masaalah Patani. Berbincanglah dengan kami walaupun terpaksa memakan masa yang panjang. Dapatkan konsenses dari semua puak.

Patani boleh aman kalau dibiarkan orang Patani menentukan nasib sendiri.Jangan memaksa orang-orang Patani cari alternatif lain. Cepat sebelum terlambat.

 ALLAHU AKBAR 1 ALLAHU AKBAR ! ALLAHU AKBAR! 

PATANI AKAN BERJAYA. ALLAH BERSAMA MU. 

KETUANAN PATANI HAK MELAYU-ISLAM 

ALLAHUMMA SOLLI ALA MUHAMMAD  

WA AALI MUHAMMAD.           

33 Responses to Patani Merayu kapada Bangsa Sendiri.

  1. bukit says:

    Salam saubat ku.

    Haraflah buboh artikel ini kapada web patani-darusalam@yahoogroups.com gatik untuk Istiha seluroh kepada rakyat patani kita semua.

    Allah bersama kita

    Yang benar

  2. bukit Budo says:

    Haraf hantar artikel ini kepada seluroh web orang patani.

    Yang Benar

  3. Neo says:

    Kebenaran akan tertegak di bumi Allah

  4. Dokong Yala says:

    wooii..dapat duit banyak ambik upah pasang bom tu, mari la beli buah dokong aku nih…haram jadah sungguh, buat kacau sampai org nak beli dokong pun tak berani masuk kampung. Dokong aku yg luruh dan busuk tu sapa nak tanggung?

  5. Cucu Tok Bendangdaya Nusantara says:

    BANGKITLAH BANGSAKU MENGHALAU SIAM DARI WILAYA-WILAYAH MILIK BANGSA MELAYU.

    Wahai saudaraku,

    Assalamualaikum……………,Bangunlah dan bangkitlah wahai saudaraku anak Patani. Sedarlah bahawa bangsa Melayu adalah sebuah bangsa yang kuat dan teramai di Kepulauan Nusantara Melayu ini. Patani adalah bukan milik Siam atau Thai. Patani adalah milik bangsa Melayu. Ketahuilah, bangsa Melayu adalah berasal keturunan dari bangsa pelayar mahir sebelum datangnya penjajah Portugis, Belanda dan Inggeris di Kepulauan Nusantara Melayu. Kesemua bangsa asing ini adalah pengkhianat yang mencemburui kejayaan rumpun Bangsa Melayu menjalani urusan perniagaan dan jual beli dengan bangsa Arab yang beragama Islam di Nusantara Melayu. Mereka bimbang dan takut sekiranya Islam akan menjadi penyebab kepada segala kejayaan bangsa Melayu Nusantara ini akan menjadi salah sebuah kuasa besar dunia di masa akan datang. Semuanya tidak mustahil bukan?

    Kerajaan Melayu Patani adalah sebahagian dari kesinambongan kerajaan Melayu yang berpaksikan sistem kesultanan Melayu Islam yang disebut dalam sejarah Melayu Langkasuka. iaitu sebuah bahan sejarah yang hebat. Sebagai bangsa yang berdarah Melayu, kita sepatutnya mempertahankan keutuhan dan kekuatan Sejarah Melayu ini bagi generasi akan datang.

    Kembangkanlah dan pertahankanlah kedaulatan Bahasa Melayu, Sastera Melayu, Sejarah Melayu, Penulisan Jawi, khazanah Melayu dan lain-lain etika baik Bangsa Melayu di zaman lampau. Kembalikanlah etika dan budaya niaga,pembuat senjata meriam yang handal, pelayar dan pelaut handal yang cemerlang semenjak beratus tahun. Kita pernah menang dalam beberapa peperangan dengan kerajaan Thailand(Siam) di zaman silam. Bayangkanlah, kita pernah menakluki seluruh Thailand sehingga ke Kota Ayutthia. Maknanya, kita juga mempunyai upaya untuk mengatasi mereka. Bangsa Melayu lebih dahulu maju dari orang Siam sebelum mereka menduduki wilayah Negeri Melayu Patani.

    Semenjak orang Melayu berada dalam pemerintahan korupsi Thailand, kemajuan orang Melayu dalam segenap bidang yang disebut di atas telah semakin terhakis. Yang paling kita takut adalah semakin terhapusnya budaya Melayu dan Islam. Contohnya penggunaan Bahasa Melayu dalam urusan pentadbiran wilaya-wilayah Patani, perundangan dan kehakiman, penyelidikan dan pembangunan, sains dan teknologi di wilaya-wilayah Patani amatlah mengejutkan. Sebagai bangsa Melayu yang bermastautin dibumi yang diperintah oleh bangsa Melayu sendiri, kita amat bangga.

    Contoh terdekat adalah Malaysia,salah sebuah negara contoh bagi umat Islam yang berjaya di peringkat antarabangsa. Bukankah ia adalah sebuah negara yang diperintah dan bertunjangkan bangsa Melayu?

    Yakinlah, Negara baru Patani nanti juga akan mampu menjadi sebuah negara-bangsa yang lebih berjaya dari Malaysia suatu hari nanti. Alasannya sangatlah mudah, kenapa negara Patani akan menjadi lebih maju dari Malaysia. ….. Islam adalah nadi utama bangsa Melayu Patani. Islam telah menjadi tunjang bagi segala kekuatan bangsa Melayu Patani dalam menempuh segala ranjau perjuangan menentang peceroboh Thailand.

    Dengan berkat nama Allah, saya menyeru agar sampaikanlah pesanan saya ini kepada semua masyarakat Melayu Patani agar bersatu menentang segala pancaroba yang boleh menghalang menegakakan pemerintahan sendiri dan tanahair sendiri dengan nama Allah di bumi Patani. Setlah satu strategi dan targetlah dalam masa 10 tahun dari sekarang Patani akan merdeka sepenuhnya dari Siam. Mohonlah pada Allah, semoga apa yang dirancang akan menjadi kenyataan. InsyaAlah.

    Kearah menghalau saki-baki Siam dari wilayah-wilayah Melayu Patani Darussalam.

    BERSATULAH KITA KEARAH PATANI MERDEKA PENUH. YAKINLAH…TUHAN MAHA BERKUASA.

  6. ibnuhuzain says:

    puak2 pkhianat ini patut hukum gantung bila kmerdekaan nanti,
    merdeka,merdeka,merdeka, allahu akbar

  7. Imran says:

    Saya menyeru kepada mereka yang mempunyai susur galur (keturunan) Melayu Patani, yang berhijrah ke Tanah Melayu (Malaysia) semasa Perang Patani-Siam supaya membantu saudara kita yang berjuang di Patani, baik dari segi nyawa, tenaga dan harta sehingga negara Patani Darus Salam dapat ditegakkan.

    Patani Merdeka Penuh, Insya Allah…

  8. rywr says:

    mari kita terima kasih kpd organisasi BRN yg mencetus revolusi yg hibat ini serta membangkit masha rakyat yg begitu susun dan rapi yg mana semua rakyat patani darusalam mengikut barsama ini penynusunnan yg ilagal sesuwai dgn perang gurila…
    di bawah bendira rivolusi ummah patani darusalam
    wasalm
    merdika
    tetap patani merdika
    sukor pada allah dgn kita terima kasih pda sama manusia

  9. gd says:

    biaklah…
    terus lah jperjuangan…
    tetap patani merdika…
    wasalam

  10. gsd says:

    TETAP PATANI MERDIKA….
    HAYA MERDIKA…..
    BUKAN OTUNOMI….
    MERDIKA

  11. KrisMan says:

    Patani Tetap Akan Merdeka

  12. KrisMan says:

    Akan datang …. buku terperinci mengenai isu Patani.

    Dalam bahasa Inggeris buat tatapan antarabangsa.

    Sila sebarkan link ini:-
    http://krismanreality.blogspot.com/

    Allahu Akbar

  13. boyo says:

    INSHAAALAHN MERDEKA

  14. Jumahir Jamulia says:

    saya orang Patani juga, tapi bukan patani di Thai. Saya orang Patani di Indonesia, di Prop. Maluku Utara, Kab. Halmahera Tengah, Kec. Patani. Saya salut atas orang Perjuanan Orang Patani. Bravo.

  15. KijangMas says:

    Detik kemenangan bangsa Melayu Patani sudah bermula.

    Askar penjajah T’ai tidak sanggup berdepan dengan pejuang-pejuang Melayu Patani di medan tempur. Itulah sebabnya makin ramai tentera T’ai hancur musnah bila bertempur dengan pejuang Patani. Rata-rata askar-askar T’ai yang sekarang kebanyakannya dari Korat, Isaan dan Lanna tiada semangat atau sebab untuk menggadai tubuh dan nyawa di bumi Melayu Patani.

    Kaum pendatang T’ai (dari skim Nikom) juga telah ramai lari/hijrah keluar dari Patani.

    Gelombang kemerdekaan sudah bermula !!!

    http://patanibook.blogspot.com/

    http://patanibook.blogspot.com/

  16. Hamba Allah dr kelantan... says:

    Assalamualaikum..
    saya dari kelantan malaysia akan sentiasa doakan semoga patani mendapat kebesasan drpd penjajah siam…moga2 negara islam bakal terbentuk di Patani…

  17. Hasan says:

    Patani hari ini sedang menuggu saat-saat untuk meraihkan kejayaannya. Saya secara pribadi sangat bangga dengan kegigihan dan semangat kental yang ditunjukkan oleh pejuang patani.Insya Allah kelambatan

  18. Hasan says:

    Insya Allah kelambatan kemerdekaan patani ada hikmah disebaliknya. Kita mesti berprasangka baik, Allah ingin menguji kesungguhan dan kegigihan orang melayu Islam patani sejauh mana mereka sabar menghadapi cubaan daripada Allah. Jangan bimbang mesti ada hikmahnya. Orang patani harus berbangga kerana mereka sebenarnya baru dijajah kalau kita bandingkan dengan negara-negara yang lain di rantau ini. Ketika Portugis telah bertapak di Melaka dan Indonesia pada 1511, patani masih menikmati kemerdekaannya. Patani baru dijajah pada 1786 itupun secara tidak langsung dan betul-betul dijajah pada tahun 1909. Sebenarnya orang patani itu hebat dan kuat.

  19. Hasan says:

    kepada Jumahir Jamulia kalau bisa saya ingin berjumpa dengan saudara, sebab saya dengar di tempat saudara pun sebenarnya ada orang Patani yang hijrah ke sana semasa patani jatuh ke tangan siam dahulu. Apakah saudara termasuk daripada orang yang saya maksudkan. Saya harap kita boleh saling berhubungan dan mengenali lebih dekat lagi antara satu sama lain.

  20. Lukhman Hj. Mahmud says:

    wahai saudara ku, luruskan saf dan perbetulkan jamaah. Ana teringin sangat untuk melihat Patani menjadi sebuah negeri yang merdeka dan mengamalkan undang-undang islam. Saya cadangkan anda menghantar wakil ke Malaysia untuk bertemu Dato Seri Sanusi Junid bagi mengatur strategi baru disamping kita berjuang menggunakan senjata.

    Insyaallah PATANI akan merdeka.. percayalah kepada yang maha esa. Allahhuakbar 3 x.

  21. Jumahir Jamulia says:

    sila berhubungan dengan saya. saya akan sangat senang. ini email saya: jumahir@yahoo.com atau joemahir@gmail.com

  22. Effendi Abd Radzi says:

    Assalamualaikum semua saudaraku,

    Saya mendoakan agar akan tertegaknya Kerajaan Islam Fatoni suatu hari nanti InsyaAllah. Bangsa Melayu diseluruh pelusuk Nusantara khasnya, banyak terhutang budi dengan kegigihan ulama2 Fatoni dalam mengembangkan Islam di rantau ini. Di Malaysia pun pengaruh Wahabbi semakin menular terutamanya dia Perlis dan Kuala Lumpur. Mereka ini merupakan duri dalam daging di dalam komuniti bangsa Melayu. Sekiranya pengaruh Wahabbi dapat dhapuskan, nescaya org Melayu dapat bersatu dibawah satu panji2 untuk mendaulatkan Empayar Islam di Nusantara ini..insyaAllah.

    Hidup Melayu..Hidup Fatoni..AllahuAkbar!

  23. anti effendi says:

    Melayu dah nak mampus dah effendi ooi,, kalu dok pikir mace demo,, takut sangat teh ko wahabi,,,, apa nak takut, ? ingat!!! hujah lawan hujah ,, bukan perasaan benci (kerana tak sehaluan) lawan hujah…. bangsa bangsa bangsa tak habis2 dengan taksub bangsa.

    ليس منا من دعا الى عصبية

  24. MR. NANA GEORMMR. NANA GEORGE OTIR. NANA GEORGE OTIGE OTI says:

    ATTENTION:

    WE THE MINNER’S IN GHANA, HAVE TAKEN DELIVERY OF 500KGS OF GOLD DUST WHICH IS PRESENTLY IN OUR POSSESSION IN GHANA RIGHT NOW, WE ARE LOOKING FOR A SERIOUS BUYER WHO WILL BE READY TO ENTER INTO A
    LONG TERM VENTURE AGREEMENT WITH US.

    INTRODUCTION OF OFFER.WE PRESENT TO YOU OUR OFFER AS FOLLOWS:
    COMMODITY——–ALLUVIAL GOLD DUST & BAR
    QUANTITY————-350KGS
    QUALITY—————22/23 KARAT PLUS ( 96.5) PURITY
    PRICE——–$15.000

    FIND TIME TO DILUTE THE ABOVE CONDITIONS AND IF IT IS ACCEPTABLE TO YOU THEN WE CAN PROCEED.

    REACH ME ON +233 242281085
    E-mail: mr.nanageorgeoti@yahoo.com

    THANKS IN ANTICIPATION.
    MR. NANA GEORGE OTI

  25. abu jihad says:

    ana bero’a patani merdeka, merdeka dari penjajahan kafir! merdeka dari kemiskinan, antum tidak sendiri dari Indonesia akan datang penerus2 mujahidin yang menyokong perjuangan antum, Allahu Akbar! Allahu Akbar! Biarkan thagut-thagut bicara banyak tentang pluralisme, biarkan! Hak Azasi manusia, biarkan! kita tak perlu mereka kita punya Allah yang maha kuat. Allahu Akbar! Allahu Akbar!

  26. jumahir jamulia says:

    kalau ingin berhubungan dengan saya, sila email ke jumahir@yahoo.com atau phone ke +6218342469140

  27. jumahir jamulia says:

    kalau ingin berhubungan dengan saya, sila email ke jumahir@yahoo.com atau phone ke +6281342469140

  28. asshafie says:

    berjihadlah kerana Allah s.w.t,itulah sebaik baik keuntungan dalam perniagaan.Wahai bangsaku..pohonlah kepada Allah segala sesuatu,kerana doa itu senjatamu.Kekuatan itu milik Allah semata mata,kita hanya pelakunya..moga moga dengan tangan kita ini Allah membunuh mereka.Kita membunuh mereka bukan kerana bangsanya tetapi kerana khianatnya mereka kepada Islamnya pegangan kita.Mereka memusuhi kita bukan kerana bangsa kita,mereka membunuh kita kerana bangsa kita itulah ISLAM.Insyaallah semuga aku juga akan menyusul membantu Ugamaku dengan izin Allah…insyaallah.

  29. anak melayu says:

    salamun’alaikum kepada saudara2 semua, saya ingin bertanya kerana ada sedikit kekeliruan yang melanda diri.

    pertama berkenaan melayu di thailand? Ada berapa kelompok melayu disana? maafkan saya jikalau soalan saya salah, tetapi untuk pengetahuan saya seorang warganegara malaysia yang amat berbangga dengan keturunan saya iaitu Melayu akan tetapi apa yang mengelirukan saya arwah datuk saya dari songkla bukan patani,

  30. ARIFF PERAK says:

    ASSALAMMUALAIKUM KEPADA SAUDARA2 KU YANG BERADA DI PATANI.SAYA ARIFF DARI PERAK MALAYSIA

    SAYA SEBAGAI SEORANG MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM SEPERTI JUGA ORANG2 MELAYU ISLAM DI PATANI,SENTIASA MENDOAKAN KESEJATHTERAAN DAN KEMERDEKAAN KEPADA NEGERI PATANI YANG JUGA SEBAHAGIAN DARI TANAH MELAYU.SETELAH SAYA MEMBACA ARTIKEL DI ATAS,AMATLAH TERHARU YANG TERAMAT SANGAT KERANA PATANI SEBENARNYA ADALAH MANGSA PENJAJAHAN SIAM LAKNATULLAH.PATANI AKAN AMAN DENGAN SENDIRINYA SEKIRANYA PEMERINTAHAN DIBERIKAN 100% KEPADA ORG2 MELAYU PATANI.ATAUPUN KALAU PATANI DISATUKAN DENGAN MALAYSIA,TENTULAH IA JALAN YANG TERBAIK UNTUK MEMBELA NASIB BANGSA MELAYU ISLAM YANG TELAH LAMA TERTINDAS OLEH KERAJAAN SIAM.INI KERANA DASAR BAHASA,BUDAYA,AGAMA DAN PERSEKITARAN ADALAH SAMA SEPERTI DI NEGERI2 MELAYU DI DALAM PERSEKUTUAN MALAYSIA INI.SAYA BERDOA KE HADRAT ILLAHI,SEMOGA PATANI MERDEKA,ALLAHU AKBAR!!

  31. sir says:

    Kepada pejuang2 patani yang benar2 ikhlas aku memerlukan berita terbaru daripada saudara semua. Hubungi aku di sirnadia@gmail.com.Kemerdekaan untuk Umat Islam Melayu Di Nusantara.Kalau Roboh Kota Melaka Papan Di Jawa kami Dirikan Kalau Sungguh Bagai di Kata Nyawa dan badan Kami Ikhlaskan.

  32. sir says:

    MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!UNTUK SEMUA UMAT ISLAM DI NUSANTARA KITA LAH BAKA AKHIR NABI MUHAMMAD SAW. KEPADA SAUDARA AKU DI PATANI HARI KEMENANGAN KITA AKAN TIBA KIRANYA KITA HANCURKAN HATI TETAPKAN HATI HANCURKAN NUR TETAPKAN NUR KENAL DIRI BINASA DIRI NYATAKAN DIRI SEBENAR DIRI.WAHAI PEJUANG PEJUANG SEMUA BERSATULAH DENGAN MAHA KUASA ALLAH SWT. JAUHILAH KAMU DUNIA INI UMPAMA ESOK AKAN MATI. BUNUHLAH SEMUA ULAMAK SU’ SUPAYA MEREKA CEPAT KENAL SAUDARA KITA MALAIKAT MAUT JANGAN BIARKAN BAKA MEREKA HIDUP DI ATAS BUMI ALLAH INI.AKU YANG DIKENALI CHEY ANAK GERIK.

  33. iqbal(malaysia) says:

    boleh sya tanya sesuatu,adakah pattani ialah kedah tua

    terima kasih

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: