Patani Merayu kapada Bangsa Sendiri.

August 22, 2007

22 ogos 2007

Alhamdulillah setelah bermacam-macam usaha dibuat oleh penjajah Thai untuk melemah kan kebangkitan rakyat Patani maha suci allah lebih berkuasa. Setelah orang-orang kampung ditangkap dan dibasuh otak di kem-kem tertentu dengan kerjasama pengkhianat-pengkhianat bangsa dan ugama, mereka juga berusaha dengan berbagai cara-cara lain. Yang jelasnya mereka tidak bersendirian sekarang. Mereka ada pengkhianat-pengkhianat saperti Nik dir waba, Dr Ismail Lotfi dan penggiat-penggiat wahbi nya, Dr kamil hj Yusof, Pengerusi Jawatankuasa Dana Hidup Baru, Dr wan kadir Patani. Itu antara tenaga dari dalam negeri yang bekerja keras untuk menghancurkan perjuangan jihad rakyat Fatoni Darul Salam. Mereka-mereka ini antara sekutu-sekutu syaitan yang berpayung secara terang-terang di bawah naungan pemerintah Buddha Thai. Dr Ismail Lotfi ketua Wahbi Patani agak licik.

Dia hanya melepaskan penyokong-penyokong yang bodoh ka Malaysia untuk berjumpa dengan tokoh-tokoh Fatoni disana dan memujuk mereka menerima rancangan Thai-Malaysia yang sedang hangat di perkatakan ini !!!.(Kerja orang-orang wahbi ini serupa dengan pengasas mereka iaitu Muhammad Abdul Wahab. Mereka lah yang bekerjasama dengan penjajah Inggeris menjatuhkan kerajaan othmaniah dan meruntuh kan benteng Islam Mekah dan Madinah dan menyerah kan nya ka tangan bapa-bapa mereka Amerika-Israel melalui kuncu-kuncu nya bani Saud).Mereka-mereka ini menuduh pejuang-pejuang membunuh orang-orang tidak berdosa(Tentera Penjajah Thai?). Mereka menghasut para guru-guru ugama dan rakyat supaya membenci pejuang-pejuang.

Apakah mereka sudah lupa apa yang di laku kan oleh Siam di KRISIK DAN TAKBAI? Siapa yang akan membela darah-darah orang Patani yang di bunuh tanpa senjata itu?

Mereka juga ada orang luar  si laknatullah  Sheikhul Islam Mesir, Tantawi yang telah mengeluarkan fatwa boleh dibunuh pejuang-pejuang Islam yang menentang tentera-tentera penjajah Thai!!! Kesemua mereka ini adalah antara-pengkhianat-pengkhianat yang telah di temui oleh pihak Task Force 2010 yang tertubuh hasil daripada perjanjian kerajaan Malaysia dengan penjajah Thai. Matlamat nya untuk menghentikan kebangkitan rakyat yang sedang bergelora sekarang.Kebangkitan rakyat yang sudah bermula sejak dari perjanjian Anglo-Bangkok 1909 !!

Mereka-mereka ini sudah termakan dengan helah Siam(yang di lahirkan dengan kepakaran menipu) yang pintar itu. Mereka meng klaim kan bahawa mereka sudah dapat menunduk kan orang-orang Thai dalam perundingan dan berjaya untuk tolong orang-orang fatoni.

Sebenarnya anak-anak muda yang baru belajar politik pun ketawa dengan alasan bahawa mereka nak tolong fatoni.Kenapa bersungguh-sungguh sangat sekarang(setelah minyak ditemui dilaut Patani)? Sedang kan orang-orang Patani telah merayu sejak dari zaman Tengku Mahmud Muhyiddin lagi tapi penjajah Inggeris dan pemerintah berikutnya tidak ambil peduli.Apa kah sikap kerajaan Malaysia terhadap hampir setengah juta orang-orang patani yang berada di Malaysia. Kenapa sekarang baru nak tolong Fatoni?

Kalau bangsa Arab yang bangang tu boleh menganggap perjuangan Palestin adalah perjuangan Arab kenapa negara-negara melayu serantau tidak boleh berbuat demikian.

Sekurang-kurang nya tidak menghalau orang-orang Patani saperti kambing liar.(Kenapa orang-orang Patani tidak dipanggil dengan nama Patani? Kenapa harus di panggil mereka dengan orang Selatan Thai? Atau orang Thai? Kami bukan orang Thai kami orang Patani. Orang Thai berugama Buddha!! Kami berugama Islam! Jangan menghina bangsa sendiri. Betul kami belum maju saperti Malaysia tapi sekurang-kurangnya kami tak rela Negara kami di jajah oleh bangsa lain.)

Adakah kerana  nak jaga perpaduan Asean yang juga bimbang bahawa kebangkitan ini akan meng akibatkan terbentuk sebuah kerajaan Islam di rantau ini? Kebimbangan ini adalah kebimbangan yang sama berlaku keatas  Palestin. Di Palestin mereka bimbang kan Hamas.Di Patani juga mereka bimbangkan Hamas Patani juga?

Mereka menggunakan  hampir taktik yang sama untuk mengganyangkan kebangkitan Islam di Palestin dan di Patani. Kalau di Patani mereka mematikan api letrik lebih dua minggu untuk menghukum orang-orang kampong (di Lampaya) di Palestin juga mereka telah mula mematikan  bekalan letrik di Gaza.

Kalau zaman penjajahan Inggeris di Tanah Melayu dahulu mereka menangkap dan memenjarakan pejuang-pejuang kemerdekaan demi untuk memboleh kan anak-anak didikan mereka mengambil tempat memujuk hati rakyat. Nampaknya di Patani pun mereka akan mengulangi strateji tersebut. Mereka telah pun melepaskan khabar-khabar angin untuk menangkap orang-orang tertentu yang berada di Malaysia atau menghalau mereka yang tidak menyokong(bukan menentang) perdamaian dengan penjajah Thai. Ini untuk memudahkan mereka mendidik dan memberi peluang kapada orang-orang pilihan mereka menerajui Patani nanti. 

Percaya lah mereka tidak hanya berdepan dengan empat atau lima orang sahaja tapi mereka akan berdepan dengan satu kekuatan yang maha dahsyat yang datang dari allah swt. Kekuatan yang mereka tidak pernah duga dan sangka sama sekali. Kebangkitan ini sudah tidak dapat di bendung lagi. Ianya perancangan ilahi. Bermula dari pembunuhan beramai-ramai di krisik dan massacre di  TAKBAI kebangkitan ini akan berakhir dengan ter asas nya kerajaan yang adil kapada semua ugama dan bangsa dan tidak akan menyusahkan jiran-jiran yang ada. Kebangkitan ini hanya mendapat bantuan eklusif dari langit!! 

Kenapakah harus di paksa orang-orang Patani supaya menerima perkara-perkara yang tidak di bincang dengan mereka?.Kenapa harus dibuat ala Mahathir di Langkawi. Paksa orang-orang Patani menandatangani sesuatu yang tidak di persetujui mereka!!. Orang-orang Patani ni bukan lah susah sangat untuk diajak berunding. Tapi ianya hendaklah dilakukan di meja bundar secara menyeluruh. Bukan nya dengan menemui dan memaksa seorang demi seorang untuk menerima keputusan yang telah di buat.

Adakah Malaysia dan Thailand mahu penyelesaian yang hakiki dan jangka panjang atau penyelesaian sementara yang akan meng akibat kan perpecahan rakyat Patani. Penyelesaian yang sementara Ini akan menggoncang kedudukan ASEAN sendiri. Jangan di harap mereka dapat meratah kekayaan Patani dengan mudah kalau ianya tidak di restui oleh rakyat Patani.Sekali lagi kami merayu kapada mereka-mereka yang ingin menyelesaikan masaalah Patani. Berbincanglah dengan kami walaupun terpaksa memakan masa yang panjang. Dapatkan konsenses dari semua puak.

Patani boleh aman kalau dibiarkan orang Patani menentukan nasib sendiri.Jangan memaksa orang-orang Patani cari alternatif lain. Cepat sebelum terlambat.

 ALLAHU AKBAR 1 ALLAHU AKBAR ! ALLAHU AKBAR! 

PATANI AKAN BERJAYA. ALLAH BERSAMA MU. 

KETUANAN PATANI HAK MELAYU-ISLAM 

ALLAHUMMA SOLLI ALA MUHAMMAD  

WA AALI MUHAMMAD.           

Advertisements

PATANI OH PATANI KU

August 12, 2007

12 OGOS 2007

Berita terakhir  adalah pengepungan , penggeledahan dan penangkapan orang-orang kampung di  lima daerah serentak oleh tentera-tentera ganas Thai. Inilah pengkhianatan paling biadab  terhadap hak asasi manusia . Inilah penipuan mereka yang terbaharu terhadap janji-janji mereka kapada Malaysia.

Oops! Sabenarnya orang Patani tiada hak untuk bercakap fasal hak asasi. Kerana pada asas nya orang-orang Patani tidak dianggap sebagai manusia saperti bangsa-bangsa lain di Asean  dan am nya di dunia !! OIC  pun tidak peduli dan peka, Negara seugama dan sebangsa pun tidak peduli.Kesemuanya datang ka Patani untuk bersengkongkol dengan Siam untuk  menyekat orang-orang Patani dari meneruskan perjuangan.Semuanya mahu supaya kebangkitan di hentikan!! Mereka -mereka ini sebenarnya mau supaya Patani terus membayar ufti BUNGA MAS kapada kerajaan Siam!!!!Terus menjadi hamba!!!  

Inilah nasib bangsa yang sentiasa menagih  belas kasihan dari orang lain. Inilah akibatnya bila pemimpin-pemimpin perjuangan Patani selalu mengharapkan bantuan dari luar.Mereka menganggap bahawa perjuangan Patani tidak akan berjaya kalau si anu tak tolong atau negara anu tak tolong!! Mereka tidak mau mengakui bahawa yang menentukan segala-gala nya adalah allah swt.  

Khabar terakhir kononnya OIC dan beberapa negara lain telah dapat mencari formula untuk menyelesai masaalah Patani. Mereka sudah pun membuat keputusan dan khabarnya formula ini telah di setujui oleh penjajah Thai sendiri. Mereka mengatakan masaalah Patani akan selesai sebelum 2010! 

Proses bagi menjayakan formula ini sudah pun bermula dengan menemui golongan-golongan dan semua partai-partai di luar atau dalam negara. Cara mereka menemui orang-orang Patani amat mudah.Dengan hanya memaklum kan keputusan-keputusan tersebut tanpa mengambil kira kepentingan atau keinginan orang-orang Patani. Mereka memaklumkan bahawa kalau kamu setuju ‘buta sabelah mata’ dan kalau menentang ‘buta kedua belah mata’!!!

Mereka sebenarnya orang-orang dari negara yang sudah MERDEKA dan pemimpin-pemimpin mereka sering bercakap fasal betapa pentingnya rakyat menghargai kemerdekaan .Mereka setiap tahun menyambut kemerdekaan negara masing-masing. Tetapi mereka-mereka ini jugalah bila berhadapan dengan orang-orang Patani dengan bangganya memberi tau  bahawa mereka tak akan memberi kemerdekaan kapada Patani !!!…..? Bukan orang-orang Thai yang bercakap tapi setengah-setengah pegawai(Negara Melayu) yang terasa mereka lebih berkuasa dari allah swt. Munkin agaknya penjajah Thai sudah mau mengaku kalah tapi hanya di halang oleh negara-negara tertentu!!!!.

Mereka bimbang kalau Patani diberi kemerdekaan sekarang akan wujud sebuah negara Taliban! Dan suasana ini akan menjadi kan Patani sarang teroris berkumpul dan ini membahayakan negara jiran ASEAN . Sebenarnya perjuangan Patani adalah perjuangan kemerdekaan yang menuntut ketuanan Islam dan Melayu bagi bumi itu. Bukan perjuangan terorisma saperti ALQAIDAH .Mereka menyerang bila di serang, membunuh bila di bunuh! Bukan membunuh buta tuli.Setiap operasi mendapat restu dari para Ulama. Patani tidak akan menjadi negara Taliban.Ia akan menjadi sebuah negara berpelembagaan dan menghurmati hak semua rakyat walaupun berbeza ugama dan bangsa, tanpa mengorban prinsip-prinsip Islam.Dia akan menghurmati semua negara Jiran dan bersedia bekerjasama sarantau.

Orang-orang Melayu sebenarnya bangsa yang agak malang,kalau di banding kan dengan bangsa Arab. Orang-orang Arab walaupun mereka bodoh tapi menganggap masaalah Palestin adalah masaalah Arab.Mereka seluruh nya menghulurkan bantuan kapada orang-orang Palestin.Sekurang-kurang bantuan kebajikan.Walaupun sebahagian besar mereka di bawah telunjuk Amerika dan kuasa-kuasa barat tapi mereka tetap tidak tinggal kan Palestin. Tapi berlainan dengan bangsa Melayu. Sudahlah masing-masing Negara Melayu tidak mengaku mereka bangsa Melayu kecuali Brunei Darussalam. Mereka  tidak  peka pada masaalah Patani.Mereka tidak menganggap masaalah Patani adalah masaalah Melayu.Sedang SEMUA bangsa lain di dunia tidak akan rela kaum mereka di tindas oleh orang-orang lain.Undang-undang tubuh UNO memberi hak kapada mana-mana bangsa untuk menentukan nasib sendiri.

Jadi Patani sabagai sebuah negara pernah berdaulat satu masa dulu yang hanya dijajahh kerana kalah perang juga lebih berhak menentukan nasib mereka sendiri. Kerana Patani dan Thailand adalah berlainan bangsa,ugama, kebudayaan,bahasa dan segala-galanya. 

MUNKIN INI TULISAN TERAKHIR DARI PENGARANG INI DAN UMUR PATANIKINI PUN MUNKIN TAK PANJANG. 

Khabarnya beberapa individu-individu tertentu Patani yang tinggal di Malaysia telah di cap sebagai penghalang kapada cita-cita untuk mengAman kan Patani. Kalau khabar-khabar angin benar-benar menjadi kenyataan maka pengarang memohon maaf kapada semua pelayar-pelayar PATANIKINI dan orang-orang Patani. Perjuangan mesti diteruskan. Jika orang-orang Patani bertolak ansur dari kemerdekaan maka seluruh para Syuhada akan melaknat kan kita yang masih hidup!!!!!!  Mereka pergi dahulu kerana hendak menegak kan KETUANAN ISLAM dibumi Patani. Kalau sekadar mau kan otonomi memadai perjuangan cara berparlimentari.Tidak susah-susah meninggalkan segala kesenangan dunia dan kampung halaman demi menegakkan ugama allah.Tidak susah-susah pergi mati kerana itu. 

Wahai orang-orang Patani keseluruhnya, saudara-saudara tidak akan dapat mengecap kemerdekaan kalau hanya baru di ugut dengan penangkapan atau di halau keluar negara pun sudah gentar!.Saudara-saudara tidak akan mengecap nikmat kemanisan perjuangan kalau enggan berkorban masa, harta benda dan nyawa!!!!!Sesungguhnya kemenangan sudah di ambang pintu. Syahid adalah kemenangan yang hakiki. Bersabar dan teruskan perjuangan dan jangan sekali-kali berhenti dari perjuangan ini.Usah di endahkan mereka yang cuba menghalang cita-cita kita. Tinggalkan pengkhianat-pengkhianat yang bersubahat dengan musuh .

Bangun lah kesemuanya.Bersatulah semuanya samaada yang di luar negara atau didalam negara.Bagi mereka yang sedang bekerja dengan penjajah bersiap sedia lah untuk kita bersama-sama menghalau penjajah dari Bumi kita Insyaaalah. Bersedialah menunggu perintah bagi menggempur musuh seluruhnya.  

PATANI PASTI MERDEKA.

ISLAM AKAN DITEGAKKAN.

MELAYU TAK AKAN HILANG

DARI BUMI PATANI .

ALLAHU AKBAR

ALLAHUMMA SOLLI ALA MUHAMMAD

WA AALI MUHAMMAD.