Thai cemas dan terdesak tapi penyamar kenyang!

30,june,2007.Patani 

Sejak mutakhir ini pihak penjajah thai sudah benar2 terdesak.Ketika mana pejuang2 Patani meningkat kan serangan2 terhadap tentera 2 nya, di Kota Bangkok berlaku tindakan pihak pembangkang mengadakan tunjuk2 perasaan dan macam2 tindakan2 bantahan.Puak2 penyokong taksin  yang di ketuai oleh bekas pejuang2 CPT telah dapat bertahan di kota Bangkok dengan siri demonstrasi2.Demonstrasi2 ini dijangka akan berakhir dengan peristiwa berdarah. 

Demi membalas dendam terhadap pejuang2 yang banyak membunuh tentera2 mereka pihak penguasa penjajah Thai telah mengambil tindakan terbaharu dengan menangkap dan menahan tanpa bicara orang2 kampung di Patani. Orang2 kampung yang terdiri dari orang 2 muda telah beratus2 ditangkap dan di tahan tanpa bicara. Atas alasan tangkap untuk soal siasat mereka mempertahan tindakan itu.Tahanan2 ini terdiri dari orang yang tidak berdosa dan anak2 muda kampung.Sahingga ini belum ada yang dibebaskan. Dimasa yang sama mereka juga menghulur tangan untuk berunding dengan pejuang2.Berbagai2 kenyataan yang bercangah antara sama lain.

Sorayud yang awal tahun 2007 telah membuat tawaran otonomi. Kemudian baru2 ini sonthi telah mencadangkan kapada kerajaan supaya memulakan rundingan dengan pejuang2 dan pihak tentera tidak membantah jika tuntutan otonomi di terima. Terdahulu dari itu bekas general kitti juga mencadangkan rundingan dengan pejuang.Terakhir menteri dalam negeri menafikan yang kerajaan bersetuju untuk memberi otonomi.Dia menyatakan perundingan ini hanya  ibarat perbincangan antara anak dan bapa sahaja. 

Percangahan kenyataan ini menandakan sikap penjajah thai yang sabenar.Mereka tidak pernah menganggap orang2 Patani sabagai manusia. Sejarah telah membuktikan kan kenyataan ini.Yang terakhir pembunuhan beramai2 di takbai.Mereka memperlaku kan orang tahanan Patani yang tidak bersenjata saperti babi dan binatang buruan!!!.Orang2 kampung terutama perempuan dan kanak2 di rogol dan dibunuh tanpa kasihan.Pondok2 dan masjid2 diserang secara terang2.Satiap kali berlaku pembunuhan terhadap orang2 kampung akhbar2 memain peranan dengan menuduh pejuang2 melakukannya.Dalam keadaan terdesak begini mereka sekarang menukar strateji dengan menangkap orang2 kampung tanpa sebab.Di masa yang sama mereka mengundang pemimpin Islam(?) dunia melawat Patani dan membuat kenyataan2 menyokong penjajah Thai.Nampaknya hampir kesemua negara2 Islam tidak senang dengan kebangkitan Islam di Patani.Mereka munkin bimbang satu lagi Hamas akan muncul di Patani!!!Pemimpin Islam dunia sepatutnya telah mula sedar atau buat2 tak sedar kerana takut di murkai Amerika, bahawa perjuangan rakyat Patani BUKAN PERJUANGAN MENUNTUT OTONOMI.TETAPI PERJUANGAN KEMERDEKAAN.!!!!.Rakyat Patani telah bertekad bahawa jika kemerdekaan tidak tercapai mereka rela menjadikan Patani padang jarak padang terkukur!.

Percubaan sedang dilakukan oleh mereka2 yang  letih dengan perjuangan(atau kerana desakan pihak tertentu di Malaysia) untuk menerima otonomi atau apa saja dengan menerima perundingan dengan pihak penjajah di beberapa Negara luar.Ada pihak2 tertentu yang mengadakan perundingan di Geneva,Jedah dan Malaysia. Bukan suatu perbuatan yang salah mengadakan perundingan. Tetapi perbincangan disaat pejuang sedang berhadapan dengan syahid di barisan depan adalah satu penyerahan kalah! Dan penyerahan kalah adalah suatu pengkhianatan yang terbesar.Pejuang yang sabenar tidak akan mudah tunduk dengan tekanan2 atau ugutan penjara.Yang Paling menyedihkan tiket untuk perjalanan perundingan kaJedah di biayai oleh HDC atau tentera thai!!!! Kebiasaan mereka yang berjumpa dengan pihak Thai di Geneva atau dimana2 diberi wang sagu hati oleh musuh2 mereka!!!

Munkin mereka2 ini bukan pejuang tetapi hanya yang menyamar sabagai pejuang2 Patani! Atau pun ada tangan ghaib di belakang mereka?

12 Responses to Thai cemas dan terdesak tapi penyamar kenyang!

  1. muhammad salleh says:

    Teruskan perjuangan hingga mencapai kemerdekaan mutlak Patani Darulsallam. Jangan terpengaruh dengan janji-janji manis pihak musuh. Jangan ulangi kesilapan moyang kamu dahulu. Pada 1902 Tengku Abdul Kadir tertipu dengan janji manis musuh untuk menyelesaikan masalah melalui rundingan. Tengku Mahmud Mahyideen juga tertipu kerana janji manis British…teruskan perjuangan, Insya Allah, akan berjaya.

  2. irwansyah says:

    Teruskan perjuangan sehingga ke titisan darah terakhir. Kami suadara seagama kamu di Malaysia mendoakan agar cita-2 kalian berjaya. Tidak ada kemerdekaan tanpa darah. Semoga kalian memperoleh kemenangan dan satu lembaran baru lahir dimana tanah Melayu akan terlepas dari penjajahan dari manusia yang namanya Kafir.

  3. Lebai Kulup says:

    bagus deklarasi tu…tapi jgn asyik berdeklarasi serupa deklarasi sajak saja..nak membatu api org lain tapi diri sendiri sorok kat mana tah..lancarkan lagi serangan yg lebih ganas. Serangan yg ada sekarang belum cukup ganas dan tidak cukup membuatkan siam betul-betul panas baran.
    Ayoh, ganas lagi supaya siam betul-betul hilang akal dan bertindak balas memburu org melayu patani sehingga tak ada masa untuk memburit…tak membiak banyak sangat,,,membiak byk2 pun tak guna..kecik-kecik tak nak mampos, dah besar menyusahkan org pula..

  4. syuhada says:

    saya seorang rakyat patani yang senasib dengan saudara,yang mana kita sekarang berada di bawah jajahan siam LAKNATULLAH saya sering baca rencana2 yang berada dalam web ini,teruskanlah perjuangan kita ,,insyaalah patani tetap MERDEKA

  5. Cucu Tok Bendangdaya Nusantara says:

    TAKTIK PERANG GERILA HALAU SIAM DARI WILAYAH MELAYU

    Wahai saudaraku,

    Pertama sekali saya ingin mengucapkan sekalung TAHNIAH diatas kejayaan sulong dalam PERANG GERILA saudara pada 22 April 2005 yang lepas terhadap penjajah Thailand. Saudara telah membuktikan bahawa dengan kekuasaan dan izin Allah s.w.t, apa sahaja yang difikirkan mustahil oleh mereka akan menjadi kenyataan. Yakinlah.

    Sebagai seorang yang berbangsa Melayu dari rumpun Kepulauan Melayu Nusantara, saya ingin melahirkan rasa terharu dan bangga diatas kejayaan pihak pejuang kemerdekaan Patani membunoh tentera pengganas Siam yang pernah berperangai bagaikan binatang buas, ganas laparkan darah manusia semasa meleraikan tujuk perasaan secara aman tanpa senjata berat di Tak Bai Police Station, Pekan Tabal, Patani Darussalam. Apakah kita sebagai manusia yang berhati-perut sanggup melihat sanak-saudara sendiri dikerjakan polis Siam tanpa pendakwaan yang sah serta diseksa sebegitu rupa? Ada juga yang diseksa sampai mati. Dan ada juga yang matinya tanpa berkubur. Semua kebimbangan masyarakat Patani yang berakar-umbi sekian lama adalah dari pengalaman dan ianya adalah berasas. Apakah mereka patut dipersalahkan di atas segala kebimbangan ini?

    Saya juga ingin mengambil kesempatan ini semoga pihak saudara kita disana akan sentiasa mengambil sikap waspada dan berhati-hati dalam setiap misi (mission) atau gerakan yang telah dan akan dilancarkan. Pastikan saudara memiliki satu perancangan yang jelas dan mampu dipatuhi semua ahli masyarakat anda sehingga ke akar-umbi. Tempoh masa bagi sesuatu target juga mestilah bersesuaian dengan kemampuan. Sebagaimana yang dimaklumi semua, mobiliti seharian juga adalah terbatas semenjak perintah decree dilaksanakan oleh diktator Thaksin. Namun semangat juang anda janganlah dibataskan walau seincipun. Pupuk dan wawarkanlah dari masa kesemasa kepada semua penduduk kampong dan desa dengan kefahaman dalam bab jihad. Pastikan masjid, surau, madrasah dan pondok menjadi tempat yang paling sesuai bagi menanam kefahaman yang berkaitan akidah, kewajiban dakwah dan bab jihad. Mengatur strategi yang ampuh juga adalah suatu keperluan dalam tertib perang gerila. Tanpa strategi ampuh dan bersepadu dalam suatu misi sulit sebegini rupa bermakna kita sudah kalah sebelum berjuang.

    Bagi merangka strategi jangka panjang, hantarkanlah anak-anak anda supaya tekun menuntut ilmu dunia dalam berbagai bidang terutama sekali dalam bidang pentadbiran negara dan organisasi, ekonomi moden, falsafah moden, akauntan, pembedahan dan perubatan (doctor), guaman (lawyer), akitek bangunan(architect) dan kejuruteraan (engineer) sebagai pemimpin pelapis masa hadapan bagi sebuah Negara Patani Raya yang MERDEKA. Dengan izin Allah bersama usaha yang gigih dari segenap lapisan masyarakat dari setiap peringkat akar-umbi, semoga matlamat perjuangan anda akan tercapai. Insyaallah.

    Saya juga ingin mencadangkan juga semoga anda dapat mewujudkan sebuah gagasan yang bersifat “MULTIPLE-STRATEGY” dalam berbagai bentuk dan penjuru, samada secara halus atau nyata. Samada diperingkat tempatan, serantau atau antarabangsa semoga semua orang tahu bahawa perjuangan Rakyat Patani sebenarnya adalah masalah negara serantau dalam ASEAN. Sekiranya ia terus dibiarkan berlanjutan, lambat-laun ianya akan menjadi sebuah isu antarabangsa yang amat berbahaya seperti apa yang telah berlaku di bumi Arab, Palestin. Malah berpotensi menjadi isu pencabulan hak asasi manusia sejagat. Kepada pemimpin Thailand yang sangat gila-perang, dia mestilah bertanggung jawab dalam segala keputusan strategi politik yang diambil ke atas Wilayah Melayu Patani. Tidak salah sekiranya beliau sendir akan disabitkan dan menjadi tulang belakang kepada pencetus keganasan di Selatan Thailand. Beliau mestilah diadili di mahkamah keadilan antarabangsa di The Hague, Belanda. Tak lain tak bukan, beliau adalah seorang manusia kejam dalam diam bernama Thaksin Shinawatra.

    Gunakan segala kemudahan teknologi komunikasi moden samada melalui kaedah elektronik, komputer atau internet secara kaedah maya sebagai alat perantaraan bagi tujuan mencapai matlamat perjuangan.Doa kami semoga sebuah kejayaan lagi dapat dikecapi, walaupun kecil demi matlamat saudara menuju kearah MENGHALAU SEMUA SIAM dari bumi nenek moyang Bangsa Melayu, Patani Darussalam.

    Tahniah. Moga jumpa lagi.

    PESANAN TERAKHIR: “Negeri Patani adalah milik Bangsa Melayu, bukannya milik orang Siam”

  6. Muhamat Abd.Rahman says:

    Assalaikum
    ayahmat tinggal jauh dari Patani. Daripada Sabah yang ayahmat selalui berdoa agar perjuangan bangsa kita berjaya akhirnya.Insyallah

  7. rywr says:

    mari kita terima kasih kpd organisasi BRN yg mencetus revolusi yg hibat ini serta membangkit masha rakyat yg begitu susun dan rapi yg mana semua rakyat patani darusalam mengikut barsama ini pencusunnan yg ilagal sesuwai dgn perang gurila…
    di bawah bendira rivolusi ummah patani darusalam
    wasalm
    merdika
    sokor pada allah bersama terima kasih baik kpd manusia

  8. gsd says:

    TERIMA KASIH…
    SUKRAN JAZILAN….
    TETAP BERSAMA ALLAH…
    TETAP BERSAM NASRULLH PERTULO NGAN ALLAH…

  9. gsd says:

    KAMI TAKKAN LUPA KESUNGUHAN ORGANISASI (BRN) DALAM MEMBAGUN PERANG BERJUANG DGN SIAM….
    DGN PENOH RAPI DAN BIAK…
    DGN PENUH TEKON DAN SABAR….
    DGN PENUH RILA DAN KURBAN….
    SEMUGA ALLAH BARSAMA

  10. Piut sultan Muhammad Fataniy says:

    Allahuakbar3 walillahilhamd

    “kami mencari mati sebagaimana siam perut hijau mencari hidup”

  11. abu jihad says:

    bunuh! Bunuh! orng thai la’natullah itu! apakah kalian tidak tertarik untuk syahid?

  12. ABU ISMAIL says:

    semoga bangsaku akan terus bangkit…ALLAHUAKBAR

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: