Deklarasi Mujahidin Patani Darul salam

 13-06-2007. Patani. Muttakhir ini banyak desas desus dan khabar2 angin yang meniup kencang dengan berita2 bahawa satengah2 pemimpin parti2 Pembebasan Patani telah bersetuju untuk menghadiri sidang damai yang bakal diadakan antara pihak penjajah Thai dan pemimpin2 beberapa pertubuhan pembebasan Patani. Berita ini dikuatkan lagi dengan tekanan dari pihak pentadbiran KL yang telah berjanji dengan pihak Bangkok untuk memujuk para pejuang2 supaya duduk di meja perundingan.Bahkan kita banyak juga terdengar suara2 nakal yang pernah diluahkan oleh  pegawai2 tertentu di Malaysia bahawa orang Patani jangan mimpi untuk mencapai kerdekaaan kerana pihak Thai sudah tentu  tak akan beri.Bahkan ada yang lebih nakal mengatakan kami(Malaysia) tak akan beri.!!!!Kita sedar gurau2an saperti ini kadang2 mempengruhi satengah2 pemimpin partai2.Dan kadang2 ada yang takut dengan ancaman ISA oleh satengah2 pegawai Malaysia!!!Pihak Patanikini telah menerima surat sebaran ‘Deklarasi oleh pejuang2 yang sedang berada di barisan hadapan’.Mereka menegaskan pendirian mereka terhadap perjuangan yang sedang di hadapi ini.Pihak Patanikini telah menterjemahkan teks asal dalam bahasa Thai ka Bahasa Melayu.Diharap dengan keluarnya deklarasi ini semua pihak yang terlibat dapat meyesuaikan kedudukan masing2.   

  DEKLARASI PAHLAWAN NEGARA FATONI DARULSALAM

  1. KETERANGAN / PENJELASAN

           

            Kami pahlawan Negara Fatoni Darulsalam telah mengisytiharkan perang ke atas Kafir Siam dengan rasminya 04.01.2004 sehingga dapat dikembalikan tanah air kami kepada hak pertuanan Melayu asal, iaitu kepada rakyat Melayu Fatoni Darulsalam.          Operasi-operasi rompakan senjata, menyerang hendap musuh, bakar sekolah, menggelapkan bandar dan menyerang serentak pada 18.02.2007, dan juga operasi pemusnahan strategi ketenteraan  musuh, politik, pelajaran , sosial dan saikologi Kafir Siam di dalam empat wilayah kesemuanya adalah  kerja yang dilakukan oleh orang-orang kami iaitu pahlawan Negara Fatoni Darulsalam. 

2. TUJUAN 

1.     Untuk menghancurkan tempat-tempat maksiat yang mengancam social budaya Islam Melayu.  

2.     Untuk menghancurkan system ekonomi, politik dan pelajaran Kafir Siam setempat.

3.     Untuk menghancurkan strategi ketenteraan musuh.

4.     Untuk menghancurkan keyakinan rakyat terhadap kuasa pemerintah Kafir Siam setempat.

5.     Untuk menghalau pendudukan Kafir Siam supaya keluar dari kawasan masing-masing sebagai menyekat / menghalang dasar assimilasi serapan budaya dan agama budha.

6.     Untuk menuntut kemerdekaan tanah air, dan hak pertuanan Melayu yang sekian lama dijajah oleh Kafir Siam untuk kembali semula kepada orang Melayu Islam Fatoni.

7.     Untuk mewujudkan keadilan mengikut prinsip yang betul.

8.     Untuk mewujudkan keamanan yang berkekalan kepada rakyat Islam Melayu.

9.     Untuk mewujudkan sebuah Negara Fatoni Darulsalam yang diiktiraf oleh umat manusia sejagat.

10.      Untuk mendapat inayah dan keredhaan daripada Allah s.w.t.   

3. PRINSIP / JUSTIFIKASI          

 Kebangkitan yang berlaku di empat wilayah sempadan selatan adalah satu kebangkitan rakyat untuk menuntut hak dan kebebasan.Satu bangsa umat yang berlainan agama, budaya dan keturunan telah dijajah dan diseleweng fakta sebenar agama dan sejarah dan ditanam pula fahaman yang salah kepada rakyat serta melakukan penindasan sekian lama. Sesungguhnya rakyat Fatoni tidak pernah terima dan iktiraf penjajahan ini. Usaha penjajah untuk menyembunyikan hakikat sebenar serta usaha untuk menukar bahasa serta budaya tidak berjaya kerana kebanyakan rakyat sedar dan tahu asal usul mereka dan atas kesedaran inilah wujudnya kebangkitan yang tidak dapat dielak dan dibendung lagi. 

4. PENDIRIAN          

 Kami pahlawan Negara Melayu Fatoni  menentang penjajahn Kafir Siam hanya semata-mata untuk menuntut kemerdekaan tanah air dan kedaulatan negara kami Fatoni. Kami tidak akan adakan sebarang perbincangan atau dialog dengan musuh kami atas apa kepentingan sekalipun melainkan serah balik tanah air kami kepada rakyat Melayu Islam Fatoni.         

 Kami tidak akan mengkhianati harta, nyawa sesiapa pun tanpa sebab-sebab yang munasabah. Kami memilih strategi perang yang boleh mengatasi strategi musuh (serta sokongan rakyat setempat).         

Politik kami mengikut prinsip dan kaedah kami sendiri dan tidak akan ikut kaedah parlimentari musuh.         

 Kami tidak akan berhenti operasi ini selagi Kafir Siam tidak serah balik tanah air dan kedaulatan bumi Fatoni kepada rakyat Muslim Melayu Fatoni.       

 KAMI PAHLAWAN NEGARA FATONI DARUL SALAM                

About these ads

34 Responses to Deklarasi Mujahidin Patani Darul salam

  1. Cucu Tok Bendangdaya Nusantara says:

    TAKTIK PERANG GERILA HALAU SIAM DARI WILAYAH MILIK BANGSA MELAYU

    Wahai saudaraku,

    Pertama sekali saya ingin mengucapkan sekalung TAHNIAH diatas kejayaan sulong dalam PERANG GERILA saudara pada 22 April 2005 yang lepas terhadap penjajah Thailand. Saudara telah membuktikan bahawa dengan kekuasaan dan izin Allah s.w.t, apa sahaja yang difikirkan mustahil oleh mereka akan menjadi kenyataan. Yakinlah.

    Sebagai seorang yang berbangsa Melayu dari rumpun Kepulauan Melayu Nusantara, saya ingin melahirkan rasa terharu dan bangga diatas kejayaan pihak pejuang kemerdekaan Patani membunoh tentera pengganas Siam yang pernah berperangai bagaikan binatang buas, ganas laparkan darah manusia semasa meleraikan tujuk perasaan secara aman tanpa senjata berat di Tak Bai Police Station, Pekan Tabal, Patani Darussalam. Apakah kita sebagai manusia yang berhati-perut sanggup melihat sanak-saudara sendiri dikerjakan polis Siam tanpa pendakwaan yang sah serta diseksa sebegitu rupa? Ada juga yang diseksa sampai mati. Dan ada juga yang matinya tanpa berkubur. Semua kebimbangan masyarakat Patani yang berakar-umbi sekian lama adalah dari pengalaman dan ianya adalah berasas. Apakah mereka patut dipersalahkan di atas segala kebimbangan ini?

    Saya juga ingin mengambil kesempatan ini semoga pihak saudara kita disana akan sentiasa mengambil sikap waspada dan berhati-hati dalam setiap misi (mission) atau gerakan yang telah dan akan dilancarkan. Pastikan saudara memiliki satu perancangan yang jelas dan mampu dipatuhi semua ahli masyarakat anda sehingga ke akar-umbi. Tempoh masa bagi sesuatu target juga mestilah bersesuaian dengan kemampuan. Sebagaimana yang dimaklumi semua, mobiliti seharian juga adalah terbatas semenjak perintah decree dilaksanakan oleh diktator Thaksin. Namun semangat juang anda janganlah dibataskan walau seincipun. Pupuk dan wawarkanlah dari masa kesemasa kepada semua penduduk kampong dan desa dengan kefahaman dalam bab jihad. Pastikan masjid, surau, madrasah dan pondok menjadi tempat yang paling sesuai bagi menanam kefahaman yang berkaitan akidah, kewajiban dakwah dan bab jihad. Mengatur strategi yang ampuh juga adalah suatu keperluan dalam tertib perang gerila. Tanpa strategi ampuh dan bersepadu dalam suatu misi sulit sebegini rupa bermakna kita sudah kalah sebelum berjuang.

    Bagi merangka strategi jangka panjang, hantarkanlah anak-anak anda supaya tekun menuntut ilmu dunia dalam berbagai bidang terutama sekali dalam bidang pentadbiran negara dan organisasi, ekonomi moden, falsafah moden, akauntan, pembedahan dan perubatan (doctor), guaman (lawyer), akitek bangunan(architect) dan kejuruteraan (engineer) sebagai pemimpin pelapis masa hadapan bagi sebuah Negara Patani Raya yang MERDEKA. Dengan izin Allah bersama usaha yang gigih dari segenap lapisan masyarakat dari setiap peringkat akar-umbi, semoga matlamat perjuangan anda akan tercapai. Insyaallah.

    Saya juga ingin mencadangkan juga semoga anda dapat mewujudkan sebuah gagasan yang bersifat “MULTIPLE-STRATEGY” dalam berbagai bentuk dan penjuru, samada secara halus atau nyata. Samada diperingkat tempatan, serantau atau antarabangsa semoga semua orang tahu bahawa perjuangan Rakyat Patani sebenarnya adalah masalah negara serantau dalam ASEAN. Sekiranya ia terus dibiarkan berlanjutan, lambat-laun ianya akan menjadi sebuah isu antarabangsa yang amat berbahaya seperti apa yang telah berlaku di bumi Arab, Palestin. Malah berpotensi menjadi isu pencabulan hak asasi manusia sejagat. Kepada pemimpin Thailand yang sangat gila-perang, dia mestilah bertanggungjawab dalam segala keputusan strategi politik yang diambil ke atas Wilayah Melayu Patani. Tidak salah sekiranya beliau sendir akan disabitkan dan menjadi tulang belakang kepada pencetus keganasan di Selatan Thailand. Beliau mestilah diadili di mahkamah keadilan antarabangsa di The Hague, Belanda. Tak lain tak bukan, beliau adalah seorang manusia kejam dalam diam bernama Thaksin Shinawatra.
    Gunakan segala kemudahan teknologi komunikasi moden samada melalui kaedah elektronik, komputer atau internet secara kaedah maya sebagai alat perantaraan bagi tujuan mencapai matlamat perjuangan.Doa kami semoga sebuah kejayaan lagi dapat dikecapi, walaupun kecil demi matlamat saudara menuju kearah MENGHALAU SEMUA SIAM dari bumi nenek moyang Bangsa Melayu, Patani Darussalam.

    Tahniah. Moga jumpa lagi.

    PESANAN TERAKHIR: “Negeri Patani adalah milik Bangsa Melayu, bukannya milik orang Siam”

    PATANI MERDEKA PENUH. INSYAALLAH..

  2. abu aqil says:

    insyaAllah mujahidin akan menang
    itu lah janji Kerajaan langit sunnatullah

  3. Imran says:

    Saya menyeru kepada mereka yang mempunyai susur galur (keturunan) Melayu Patani, yang berhijrah ke Tanah Melayu (Malaysia) semasa Perang Patani-Siam supaya membantu saudara kita yang berjuang di Patani, baik dari segi nyawa, tenaga dan harta sehingga negara Patani Darus Salam dapat ditegakkan.

  4. Imran says:

    Saya menyeru kepada mereka yang mempunyai susur galur (keturunan) Melayu Patani, yang berhijrah ke Tanah Melayu (Malaysia) semasa Perang Patani-Siam supaya membantu saudara kita yang berjuang di Patani, baik dari segi nyawa, tenaga dan harta sehingga negara Patani Darus Salam dapat ditegakkan.

    Patani Merdeka Penuh, Insya Allah…

  5. rywr says:

    mari kita terima kasih kpd organisasi BRN yg mencetus revolusi yg hibat ini serta membangkit masha rakyat yg begitu susun dan rapi yg mana semua rakyat patani darusalam mengikut barsama ini pencusunnan yg ilagal sesuwai dgn perang gurila…
    di bawah bendira rivolusi ummah patani darusalam
    wasalm
    merdika

  6. gd says:

    BETUL…
    SEMUA ORANG TERIMA KASIH KEPADA (BRN)…
    TERUSLAH JIHAD INI…
    SAMA SAMA KITA

  7. mie says:

    Alhamdulillah ada organisasi yang hebat mencetuskan revolusi dalam negara PATANI. Tetapi bnyk lagi yang perlu kita usahakan bersama. Kita perlu bangkitkan kesedaran rakyat sepenuhnya secara menyeluruh (total) dan terang-terangan. Jika ini dapat dilaksanakan maka InsyAllah merdeka. Kita perlu gunakan perang psikologi. Jadi marilah sama2 berdiskusi bagaimana ini dapat dilaksanakan.

    Sesiapa yang cintakan Islam,
    maka jihad di jalan Allah itu cita2nya.

    Kita pasti mati,
    pilihlah syahid di jalan.

    Allahuakbar…

  8. khalid says:

    askum dan syabas.

    saya cadangkan, pihak pejuang menggunakan teknik bom tepi jalan untuk kenderaan logistik tentera siam kafir, cara yang diguna pakai oleh penjuang checen. Video camera juga amat penting, setiap perjuangan difilemkan dan disebarkan. Perang psikologi cara vidoe amat berkesan.

    Insya-Allah Fatoni merdeka. Saya doakan.

  9. jejaka says:

    asalamualaikum…………….saya tak napok kalau ada orang berjuang bunuh orang melayu yang bekerja manjadi pegawai kerajaan.seperti jadi keru,kerja pejabat,jadi bumor di-hospital dan lan2 keja lagi…..kebanyakan mereka itu adalah bekerja semata2 mencari razki untuk menbiayai hidup keluarga dan tak niat dihati untuk menjadi anjing kurat penjajah….tapi terpaksa kerja untuk mencari kehidupan dan menulung rakyat melayu kita……..kalau kita tak kerja nanti tempat2 itu diduduki oleh orang siam semua. maka orang melayu kita bertambah lagi dibuat hina dan bertambah nyaya lagi…….disebaliknya saya nampok dan sokong orang berjuang bedel orang melayu yang bekerja sama dg penjajah untuh hamat orang berjuang dan beri rahsia kepada penjajah……tapi walau bagaimana pun kalau nak bunuh orang melayu islam pikir lah dulu dan siasat dg nyata MELAYU PATANI TAK MAKAN DARAH MELAYU PATANI

  10. Pelir Pendek says:

    bunuh lah siam kapir..bunuh 10 siam, 100 siam lain dihantar untok mengganti dan memburu melayu hingga melayu hidup tidak senang dan tak ada masa untuk memburit, lama-kelamaan melayu akan pupus sebab burit kering kontang tak ada benih masok..

  11. kongkolou says:

    Ini pandangan peribadi saya. Mungkin bercanggah dengan fahaman masyarakat Melayu Patani, kerana saya membesar dalam persekitaran yang secara umumnya aman di Malaysia.

    Memerangi Thailand dalam keadaan Patani sekarang umpama melambungkan duit syiling, dan melakukan pilihan BUNGA atau KEPALA. Jika pilihan itu menjadi (menang dalam perjuangan) maka bangsa melayu Patani itu akan membangun.

    Tetapi jika salah pilih, bangsa melayu Patani pasti semakin mundur, suram dan perjuangan untuk menuntut kemerdekaan itu pasti akan bertambah sukar untuk digapai.

    Inilah hakikatnya, apabila diberikan dua jalan; berjuang mengangkat senjata atau berjuang melalui meja rundingan. Pilihan pertama bersedialah kehilangan kerana perjuangan ini pasti menelan korban. Sedang pilihan kedua memerlukan kebijaksanaan dan mungkin akan memakan masa yang sangat panjang.

    Saya percaya rakyat Patani bijak memilih jalan perjuangannya sendiri.

    Tetapi apa yang pasti, Malaysia dan negara2 lain tidak akan menyokong perjuangan melalui senjata. Kita terpaksa menerima hakikat bahawa jika Malaysia membekal senjata kepada pejuang Patani, ia sama seperti menyerang negara jiran. Inilah dilemma yang dihadapi oleh Malaysia. Kita terikat dengan undang2 antarabangsa.

    Sebab itulah Malaysia cuba menjadi orang tengah dalam menyelesaikan konflik ini melalui meja rundingan. Sedihnya, terdapat pihak di sebelah Patani sendiri yang menolak rundingan ini. Sedang Palestine-Israel yang bermusuh itu boleh duduk berbincang, kenapa Patani-Thai tidak boleh melakukan perkara yang sama? Lihat pula MILF-Filipina, masih boleh duduk semeja mencari kata sepakat.

    Apa salahnya mencuba jalan damai ini. Pulihkan dulu keamanan, tingkatkan dulu ekonomi, lahirkan dulu melayu Patani yang bijak berilmu dunia akhirat & yang penting kekalkan jati diri melayu mu, semaikan terus rasa patriotik. Ya mungkin tuntutan kemerdekaan itu masih belum mampu ditunaikan oleh kerajaan Thai, tapi ia akan menjadi asas kepada tuntutan kemerdekaan pada masa hadapan. Insya Allah…

  12. sir says:

    Kami pejuang Islam di Malaysia tidak sokong Najib daripada UMNO jadi tak payah la sedara kami pejuang Pembebasan Patani nak percaya muslihat kerajaan malaysia kerana dalam kerajan malaysia ramai puak munafikun dan kafirun.Semua meraka ini merupakan firaun kecil dan juga tali barut dajal.Siam merupakan rakan ASEAN mereka jadi jangan terpedaya.Selagi masih ada ASEAN dan PBB selagi tu la kita umat ISLAM tertindas.Bagi kami melayu cuma tinggal nama bangsa jika kita masih megharapkan orang lain bantu kita.Yang boleh bantu kita cuma ALLAH swt aje tidak ada yang lain lagi.Kenal diri kenal Allah binasa diri kekal ALLAH.Untuk saudara kami yang masih tertindas di Negara Patani bangunlah dan saling membantu.Ingat lah Yang Maha Kuasa Cuma ALLLAH swt kita cuma lakonkan watak aje.Niat kita kena ikhlas untuk junjung martabat RASUL ALLLAH bukan junjung KAFIR laknattullah.Berkorban harta dan nyawa untuk ALLAH bukan berkorban untuk tanah atau bangsa.CHEY ANAK GERIK.

  13. alfadhl says:

    Kami pun mujahidin di Indonesia akan senantiasa mendukung dan berdoa… Demi pembebasan Fathani Daarussalaam…

    Doakan pula agar langkah kami dimudahkan oleh Allah untuk menjadi muhajirin dan berjuang dalam medan jihad bersama mujahidin Fathani Daarussalam… Karena negeri Fathani adalah milik ummat Islam sedunia, sehingga kewajiban bagi setiap muslim untuk mempertahankannya dari serangan kafir…

  14. saya setuju sangat dengan semua tulisan penyokong patani….tapi saya konfius dalam lipatan sejarah ada ke tanah melayu pattani setahu saya ia tidak pernah wujud…yang dok ada sekarang di selatan thailand yang berselindung disebalik agama islam adalah serpihan orang melayu yg menjadi pengikut komunis (PKM)…dan dalam sejarah thailand memang diakui tiada tanah untuk pattani (Tiada bangsa melayu Fotani dalam sejarah thailand/siam) mereka ni semua adalah komunis yg tinggal lama diselatan thailand daripada malaysia…kenapa islam ni dari dulu ajar pengiukutnya membunuh, merogol, merompak dan menipu orang yg tidak seagama dengan mereka…dahulu selatan thailand adalah amam damai dan harmoni…tiada sengketa tetapi sejak islam wujud diselatan thailand ianya menjadi huruhara kerana mereka miskin tidak tahu berniaga, malas dan kuat mabuk jadi kolompok kecil je yg memperjuangkan islam dan mengupah orang miskin melakukan letupan, membunuh dan sebagainya supaya kawasan ini nampak mereka ditindas…sebenarnya saya yg hidup di tanah selatan thai ni tadapa pon aman orang islam je yg menyalak macam anjing nak jawatan perdena menteri thailan…jgn mimpila…sedar la..patani ni ada tapi bukan islam je budha pon ramai..p jahanam melayu fotani melayu fuck ni…ada balik semula kedalam burit emak korang selatan thailand untuk semua agama dan kaum bukan untuk islam…budha dahulu hidup diselatan thailand islam kemudian jadi tiada istilah negara islam pattani…sedarla

    • shomat chammanun says:

      hai
      saudara al-khalid mu xlayak menggunakan nama yang indah ini, nama yang disanjung oleh ALLAH S.W.T
      sedangkan kamu tidak tahu pejuangan islam suci yang
      yang diadakan oleh perjuang2 fotani kamu ini anak
      setan ke atau manusia yang sengaja buat xtahu atau
      sudah tahu bahawa negara fotani wujud di mata dunia
      dan sejak tahun 1786 di jajah oleh kerajaan thai(siam) kamu kalau betul2 penduduk di selatan thai harus mempelajari sejarah nusantara ini kamu buta sejarah. nasib baik kamu di lahirkan sebagai manusia sepatuknya kamu dilahirkan sebagai khinzir lebih baik dijadikan makanan orang2 kafir siam laknatullah kerana menjatuhkan bangsa sendiri aku nama siam pun sayang bangsa sendiri

    • afiq says:

      ore lagu ni molek kerat2 lepa ke boyo jah

  15. ramzi45 says:

    Allahummansur mujahiddin fie kulli makan wa fie killi jaman !

  16. Mujahideen Malaysia says:

    Allahuakhbar!!!

    Teruskan perjuangan mu wahai umat islam fatoni darul salam..kami sentiasa melihat perkembangan mu dari luar dan berusaha membuka mata masyarakat dunia tentang perjuangan suci mu…
    Apa yang diharapkan semoga setiap tindakan dan jihad mujahideen fattoni mestilah ikhlas kerana Allah, kerana seruan jihad ini telah diserukan oleh Allah sendiri didalam kitab suci Al-Quran supaya orang2 yang beriman mengangkat senjata apabila wilayah mereka diserang dan ini menjadi suatu kewajipan dan sesiapa yang lari dari medan peperangan ini maka tiada keampunan buat mereka…

    Saudaraku mujahideen Pattani ..berjihadlah secara berhikmah. contohilah jihad mujahideen2 yang telah berjaya menangkat syariah Islam di wilayah mereka dari dicabul kafir laknatullah, bekerja lah secara berjemaah (global)dengan kata lain berserikatlah dengan mujahideen diseluruh duniaterutamanya di asia tenggara dan berbaiah taat setialah kepada mujahideen ulil amri, as-syeikh USAMAH BIN LADIN , kerana perjuangannya telah disaksikan oleh orang2 yang beriman yang yakin terhadap hari pembalasan..insyaAllah segala tindak tanduk mu mendapat pertolongan dan diredhai Allah RobbulJalil…

    Allahuakhbar..!!!

  17. jinggostar says:

    kepada saudara kongkaloo…kami tak perlukan orang macam mu yang munafik.Mu salah seorang tentera dajal yang merosakkan agama .Poraaaaahhhhhhhhhhhhh !!!!

  18. ahmad dani says:

    banyak khoyal-koyalan, untuk pulang ke lapangan tak mau yang mau melaung di luar negara saja, tak ada arti,orang lain menoreh dia yang ingin jual getahjnya, siapa mau bagi,,,

  19. ahmad dani says:

    kemerdekaan itu satu kalimat yang Ringan di ucap tapi berat di Timbang, dia harus timbang dgn darah keringat air mata barulah tercapai kemerdekaan yng hakiki, Gheti Ghatek,,, Pana Kecek saja,,,

  20. fatah says:

    kebebasan itu hak kemanusiaan rebut kembalilah hak kamu jika kamu sedar kamu adalah seorang manusia…..

  21. Rajhi says:

    Kenapa saudara jinggostar sampai begitu sekali mengatakan bahawa saudara kongkolou munafik, tapi bagi saya dia adalah muraafiq perjuangan Patani, kerana itu satu pendekatan terbaik, yang diamalkan di mana-mana sekarang di dunia ini.
    Kerja kita memerlukan gabungan segala-galanya: (Semangat revolosi+kekuatan+kebijaksanaan+peluang
    +dokongan antarabangsa)+kehendak Allah.
    Kita tak sepatutnya bergantung kepada kekuatan sahaja ia tidak mencukupi.
    Cakap-cakap jinggostar sendiri pegangkah senjata?, atau hanya bersemangat berkobar-kobar sahaja, tak cukup. Percayalah… saudara kongkolou cakap tu betul, saya dapat merasai bahawa beliau bukan orang Patani tapi mempunyai pengalaman dalam bidang ini yang boleh membantu perjuangan Patani menjadilebih maju kedepan lagi.
    Kekuatan+kebijaksanaan adalah senjata kita.

  22. Patani Fakta dan Opini says:

    @ Rajhi, kenapa jinggostar sampai begitu sekali mengatakan bahawa saudara kongkolou munafik..

    sebenarnya tidak sesuai jinggostar ucap dgn kata begitu. cuba memberi pandangan yg rasional..

    mungkin apa niat kongkolo satu pandangan mereka, krn kongkolo adalah orang malaysia yg memerdekakan di atas meja rundingan..

    lain pula apa yg di maksudkan jinggostar dgn tegas tidak akan ada rundingan dgn pihak kerajaan thai, mungkin itu saudara jinggostar ada alasan tertentu..

    maka di sini lah saudara jinggostar perlu memberi alasannya..

    secara pribadi saya juga sokong dengan prinsip jinggostar yaitu tidak ada runding damai dgn kerajaan thai..

    mungkin saya ada alasan atau asbab tertentu, tapi apa pun lebih baiknya cuba saudara jinggostar memberi alasan dari saudara ini..

    disini, cuba kita tukarkan pandangan, jgn cepat kita memberi telunjuk pada mereka itu dan ini..

    apapun penjelasan sangat di perlukan, kita adalah ‘duta bangsa’, maka peran kita adalah memberi penjelasan yg mereka tak tahu beri tahu pd mereka, yg dah tahu beri tahu kepada mereka yg tak tahu..

    insyaalah, sama kita membimbing.. salam revolusi.

  23. mizi medic says:

    saya masih ingat lagi masa kecik2 dulu selalu pejuang ada masuk kampong kami melalui sempadan Betong…kami ada bagi bantuan, kami amat simpati apa yang berlaku pada saudara2 ku…kami hanya mampu berdoa kejayaan jua & KEMENANGAN akhirnya..AMIN

  24. zaid al mihajir says:

    buat mujahidin pattani.teruskan perjuangan.fardu ain buat antum semua.cuma setiap operasi berdasarkan ilmu dan syariat.insyaallah berjaya.tetapkan niat.andainya allah kurniakan kemenangan sehingga berjaya menegakkan negara.laksanakan syariah.insyaallah berkat.ikut al quran dan sunnah.buat diri ana,kalau di izinkan allah.ana mahu mati dalam menegakkan deen allah,cuma di mana?di malaysia ana dah di gam..hu hu hu

  25. JejakYangHilang says:

    Assalamualaikum saudara zaid al mihajir….benar pendapat saudara ini, perjuangan berdasarkan ilmu dengan kekuatan syariat dan berlandaskan AlQuran & Sunnah..InsyaAllah pasti akan mendapat bantuan Allah dan petunjuknya dalam perjuangan menegakan Agama Allah ini. Kerana ini janji Allah,,barangsiapa yang ikhlas menegakan Agama ku pasti aku bantu. Syariat harus kuat dan perlu ada jemaah dan ketua@ Khalifah/Raja untuk memimpin jemaah kearah perjuangan yang sebenar. Bukan semua orang mampu menjadi Khalifah/Raja untuk memimpin, semua ini hanya Allah sahaja yang tahu siapakah yang layak. Kerana Khalifah/Raja ini Allah lah yang mengangkat mereka berserta dengan bantuannya yang ghaib dan juga nyata untuk memimpin. Dan sejarah perjuangan Islam yang sebenar harus difahami terlebih dahulu. Begitulah juga sejarah Pattani Langkasuka ini ramai pihak yang tidak memahami dan mengerti akan sejarahnya yang sebenar. Ini disebabkan fakta-fakta sejarah yang telah di tulis dan dicatatkan semuanya ada palsu belaka. Tujuannya hanya satu, untuk mengabui mata dan pemikiran generasi sekarang agar percaya apa yang mereka tulis dan catatkan adalah sejarah yang sebenar tentang Kerajaan Pattani Langkasuka ini adalah Kerajaan Hindu. Sebabkan itulah mereka mengasingkan tulisan dan catatan sejarah antara Pattani dan Langkasuka. Sejarah sebenar tentang Empayar Kerajaan Islam yang hebat dahulu. Mereka cuba musnahkan sejarah kehebatan,kegemilangan Empayar Kerajaan Islam ini. Apabila ini terjadi maka generasi sekarang sudah tidak percaya dan yakin bahawa Kerajaan Pattani Langkasuka ini adalah sebuah Empayar Kerajaan Islam yang sebenar gemilang suatu waktu dahulu. Tetapi kuasa Allah tidak ada siapa yang boleh menghalang. InsyaAllah bila sudah tiba masa dan waktunya, dengan Izin Allah
    kebenaran ini pasti akan kembali.

  26. Dani Quinns says:

    rasa ketakutan kerajaan Siam nampak jelas……. setiap perundingan Askari Siam Padat ikut menyaksikan perundingan ,tak sepantas nya Askari Siam ikut di Meja Perundingan yang seharus nya Para Menteri maupun Para parlementer untuk membahas yang di rundingkan
    saya bersedia untuk menjadi Askari Patani dan berjuang di Tanah Patani

  27. ilham othmany says:

    Buat artikel dalam bahasa Arab dan Inggeris utk mendedahkan matlamat perjuangan pattani ke skala dunia.Hidupkan dakwah dan solat berjamaah.Hidupkan sunnah nabi.Banyakkan baca Quran dan solat malam.InsyaaLlah berjaya.

  28. Kami mendukung Patani Merdeka dan siap berjuang bersama-sama

    Ad Daulatul Islamiyah Melayu
    Khilafah Islam Akhir Zaman

    Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
    Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami

    Menjadi Tentara Islam dan Mari Berjihad dalam Khilafah Islam
    demi Tegaknya Kedaulatan Dinul Islam.

    Tinggalkan Semua Kemusyrikan Mari Menjadi Bagian Bangsa Islam berdasar Aqidah Islam
    dan Kini Saatnya Meledakkan Api Jihad Akhir Zaman Mari Perangi Para Mulkan Jabriyan

    Kunjungi Undangan kami
    Kehadiran Anda kami tunggu di
    di http://khilafahislam.de.pl

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 29 other followers

%d bloggers like this: